شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اومبرتو واتتانی + محمد حسین مختاری

حوزه/ رئیس دانشگاه بین المللی ونیز با حجت الاسلام و المسلمین مختاری، سفیر ایران در واتیکان دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، پروفسور اومبرتو واتتانی رئیس دانشگاه بین المللی ونیز با حجت الاسلام و المسلمین مختاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در محل سفارت، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار پروفسور واتتانی در معرفی این دانشگاه گفت : این دانشگاه حدود سی سال قدمت دارد و در نزدیکی شهر ونیز راه اندازی شده که هر شش ماه یک بار ۲۸۰ دانشجو از دیگر دانشگاه‌های ایتالیا و سایر کشورهای دنیا پذیرش می‌کند که آنها بیشتر فرصت مطالعاتی و دوران تکمیلی خود را در این دانشگاه در رشته‌هایی مثل اخلاق، معماری، فلسفه و در حوزه نظم نوین جهانی همچون تغییرات اقلیمی، حفاظت از منابع طبیعی و مهاجرت می‌گذرانند و اساتید این دانشگاه نوعا از اساتید دیگر دانشگاه‌های طرف قرار داد با این دانشگاه هستند.

وی افزود: زمان تحصیل در این دانشگاه شش ماه تا یکسال است که دانشجویان در رشته‌های مذکور، سال آخر تحصیل خود را به این دانشگاه می‌آیند و مدرک معتبری هم دریافت می‌کنند. این دانشگاه با مراکز مهم و معتبری همچون مرکز ملی تحقیقات ایتالیا، مؤسسه ملی فیزیک هسته‌ای و دیگر مراکز در ارتباط است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری ضمن تشکر از توضیحات وی خاطرنشان نمود: به عنوان نماینده رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران و مشاور عالی رئیس حوزه‌های علمیه کشور اعلام می‌کنم که می‌توانیم در جوانب ذکر شده همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با اشاره به اینکه قبلا کتاب‌هایی از پروفسور املیو بتی حقوقدان مطرح ایتالیایی ترجمه کرده و هم اکنون یکی از منابع اصلی برای پایان نامه‌ها در حوزه تفسیر متن در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است، افزود: من برای مؤلف کتاب احترام زیادی قائل هستم چون به اشکالات در فهم متن و تفسیر پاسخ داده است.

پروفسور واتتانی  نیز  گفت: بنده در ایام تحصیل در دانشگاه، مرتبا در سمینارهای او شرکت می‌کردم و خوشحالم که حضرت عالی در مورد استادم چنین نظراتی بیان می‌کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان همکاری‌های فرهنگی و دیالوگ دینی است، خاطر نشان کرد: قبل از آمدن به ایتالیا با ریاست محترم جمهوری اسلامی ملاقات‌هایی داشتم که وی بر ارتباطات دینی و فرهنگی تأکید و سفارش ویژه‌ای داشت.

در پایان این جلسه اظهار امیدواری شد که به زودی فصلی جدید از همکاری‌های دو جانبه بین دانشگاه بین المللی ونیز و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ایران آغاز شود و با تبادل استاد و دانشجو از فرصت‌های مطالعاتی استفاده و در زمینه تهیه و تدوین یک مجله علمی دو زبانه مشترک بین این مراکز گام‌های مهمی برداشته شود.

پروفسور واتتانی نیز رسما از سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان برای بازدید از دانشگاه و سخنرانی دعوت به عمل آورد.

دیدار رئیس دانشگاه بین المللی ونیز با حجت الاسلام و المسلمین مختاری سفیر کشورمان در واتیکان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha