یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیترو پارولین  ،  محمد حسین مختاری

 حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مختاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران با کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن اشاره به وجود هفتاد سال روابط خوب سیاسی و دینی بین جمهوری اسلامی ایران و واتیکان افزود: امسال در آستانه بزرگداشت هفتادمین سالگرد تأسیس روابط سیاسی ایران و واتیکان هستیم و امیدوارم برنامه‌ها و مراسمی شایسته این مناسبت برگزار کنیم.

سفیر کشورمان در این دیدار موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را با نخست وزیر واتیکان مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد و بر توسعه همکاری‌های بین ایران و واتیکان در زمینه‌های سیاسی، دینی و فرهنگی تأکید کرد.

او با اشاره به کشته شدن بی جهت کودکان و زنان بی گناه در غزه و از جمله در ایام کریسمس افزود: این جنایات در سرزمین فلسطین محل تولد حضرت عیسی مسیح (ع) اتفاق می‌افتد و رهبران دینی باید در زمینه برقراری آتش بس فوری و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی اقدامات عملی انجام دهند.

طرف واتیکانی نیز بر برقراری آتش بس فوری و پیگیری تبادل اسرا و پایان حملات تأکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری کشورمان بر انجام دیالوگ و گفت‌وگو که پاپ فرانسیس نیز همین نظر را دارد اشاره کرده و اهمیت آن را خاطرنشان نمود.

او در ادامه افزود: موضوع خانواده و حمایت از استحکام و تقویت بنیان خانواده نزد مقامات جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و رئیس محترم جمهوری ما در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر موضوع خانواده تأکید کرده و خواستار حمایت رهبران سیاسی و دینی جهان از موضوع خانواده شد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در دیدار حجت الاسلام و المسلمین مختاری با پیترو پارولین مورد تأکید و استقبال قرار گرفت، گسترش روابط و همکاری‌های بین دو کشور از طریق حوزه‌های علمیه و مراکز علمی بود و مقرر گردید ارتباطات با مراکز علمی و دانشگاه‌های پاپی در زمینه‌های مختلف دینی و علمی توسعه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha