یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد حسین مختاری

حوزه/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با سفیر ایتالیا در این کشور دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین المللی خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با فرانچسکو دی نیتو سفیر ایتالیا در واتیکان ملاقات کرد.

سفیر کشورمان مشکل جهان امروز را عدم شناخت نسبت به یکدیگر به ویژه بین پیروان ادیان دانست و افزود: همه باید به دور از خشونت‌ها به گفت‌وگو بنشینند. ادیان الهی گفت‌وگویی براساس اصول و موازین منطقی و عقلایی می‌کنند.

او با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم پیرو دستورات پیامبران الهی زندگی مسالمت آمیزی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: کار تقریب بین مذاهب و ادیان یک کار آکادمیک و علمی است.

وی با اشاره به اینکه آنچه در دنیای امروز اتفاق می‌افتد اعم از جنگ و خشونت‌ها ناشی از جهل و نادانی است، یادآور شد: وظیفه ما ایجاد زمینه برای برگزاری نشست‌های علمی و دینی بین علمای مسیحی و مسلمان از جمله شیعه است تا با یکدیگر گفتمان داشته باشند.

او افزود: بزرگان حوزه نیز باید با واتیکان در تماس بوده و نیز لازم است ارتباط علمی دانشگاهیان با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ایران بیشتر شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در همه جا اندیشه‌های افراطی و آدم‌های متعصب وجود دارند ولی باید با این اندیشه‌ها مقابله کنیم. برگزاری نشست‌ها و سخنرانی علمای مسیحی و مسلمان در روشنگری و شناخت یکدیگر بسیار موثر می‌باشد. همه ما باید با افراطی‌گری مقابله کنیم و به اخلاق و عقلانیت توجه کنیم.

سفیر کشورمان یادآور شد: توسعه روابط ایران با واتیکان مهم است و هفتاد سال از شروع روابط بین آنها می‌گذرد. ما دنبال گسترش این روابط هستیم و مقامات عالیه ایران از این موضوع استقبال می‌کنند و پاپ و واتیکان برای ما اهمیت زیادی دارند.

وی ادامه داد: علمای قم باید به واتیکان بیایند و متقابلا کاردینال‌ها و اسقف‌های واتیکان به قم بروند و با یکدیگر نشست داشته باشند تا ضمن آشنایی با مبانی دینی یکدیگر در زمینه گفت‌وگوی بین الادیانی و مباحث مورد علاقه طرفین تماس‌های بیشتری برقرار شود. و ما از جناب عالی به عنوان سفیر ایتالیا در واتیکان تقاضا داریم جهت تبادل بین علمای دینی از دو طرف تسهیلاتی فراهم گردد.

سفیر ایتالیا در این دیدار ضمن استقبال از توسعه گفت‌وگوی بین الادیانی، این موضوع را در شناخت طرفین خیلی مهم دانست و افزود: حتما پاپ و مقامات واتیکان از این موضوع استقبال می‌کنند و حتی با دانشگاه‌های واتیکانی در این حوزه می‌توانید تبادلات خوبی داشته باشید. سفارت ایتالیا هم در این زمینه آماده همکاری می‌باشد.

وی افزود: ما به عنوان سفیران مقیم در مقر مقدس مأموریت داریم افکار و اندیشه‌های پیروان ادیان را به هم نزدیک سازیم و فاصله‌ها را کم کنیم و آنچه را که باعث ایجاد خصومت و فتنه بین آنان می‌شود از بین ببریم.

​ دیدار سفیر کشورمان در واتیکان با سفیر ایتالیا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha