شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با رئیس آکادمی بین المللی مریم شناسی

حوزه/ سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با رئیس آکادمی بین المللی مریم شناسی دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری سفیر کشورمان در واتیکان با پدر استفانو چکین رئیس آکادمی بین المللی پاپی مریم شناسی واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس این آکادمی ضمن اشاره به روابط خوب با ایران گفت: ما با برخی دانشگاه‌های ایران قرارداد همکاری داریم و در حال بررسی پروژه‌های مشترک هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برای همزیستی مسالمت آمیز در آینده آماده هر گونه همکاری هستیم، تصریح کرد: شناخت فرهنگ‌ها مهم است و وظیفه ما پذیرش همه برای گفت‌وگو در سایه مریم است.

او با اشاره به اینکه باید فرهنگ یکدیگر را شناخته و همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: توجه ما قبل از هر چیز به ادیان ابراهیمی است. البته با سایر ادیان هم ارتباط داریم و در دیگر کشورها نیز گروه‌های انجمن حضرت مریم داریم.

وی افزود: هر چهار سال یک بار کنگره جهانی را با شرکت محققان سایر کشورها در رم یا دیگر کشورها برگزار می‌کنیم و کنگره سال جاری در سپتامبر آینده در رم برگزار خواهد شد و علاوه بر ابعاد تئولوژیک به سایر بخش‌ها از جمله مافیا و عدالت می‌پردازیم. موضوعاتی چون خلقت، آسایش و پدیده‌های عرفانی را از بعد قضایی، پزشکی و روانشناسی بررسی می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه مشکل جهان افرادی می‌باشند که در دین دست برده و دنبال تغییر آن هستند، خاطرنشان کرد: درگیری بین پیروان ادیان طبق قرآن و انجیل، واقعی نیست بلکه بر اساس مواردی است که اهمیت ندارند.

او در ادامه گفت: اعتقاد به خدا در تضاد با ملت‌ها نیست. اسلام حقیقی را نیز باید از قرآن بشناسیم نه آنچه تروریست‌ها می‌گویند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری سفیر کشورمان در این دیدار ضمن تشکر از توضیحات وی گفت: اسلام برای حضرت مریم (س) احترام خاصی قائل است. در قرآن ۳۴ مرتبه نام حضرت مریم (س) و ده‌ها بار شرح حال ایشان ذکر شده است.

او با اشاره به اینکه راجع به این موضوع می‌شود نشست علمی گذاشت، ادامه داد: حضرت مریم (س) قبل از اینکه مادر حضرت عیسی (ع) باشند یک زن برگزیده است و شخصا دارای فضائل و کراماتی است. حضرت مریم (س) به عنوان مادر حضرت عیسی (ع) نیز دارای فضیلت است و آن پیامبر از چنین مادری باید متولد می‌شد. در قرآن از وی به پاکدامنی یاد شده و به عنوان تنها زن برگزیده خدا معرفی شده است.

سفیر کشورمان در ادامه اظهار داشت: در رابطه با همکاری آماده‌ بوده و موافقیم نشست‌هایی با شما داشته باشیم. ما می‌توانیم از ایران شخصیت‌های حوزوی را دعوت کرده که به اینجا بیایند و آنها نیز میزبان شما در ایران باشند و در نشست‌های مشترک شرکت کنید تا در موضوعات مربوط به حضرت مریم (س) کارهای تحقیقی و تطبیقی انجام گردد.

او با اشاره به اینکه برخی ضمن برداشت نادرست از دین تفسیرهای غلط ارائه می‌دهند، تصریح کرد: در اسلام گروه‌های افراطی، داعش و وهابی را می‌بینید که ادعا می‌کنند مسلمان هستند ولی آنها برداشت‌های غلطی از قرآن دارند. اسلام مثل سایر ادیان و مسیحیت به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با پیروان ادیان است.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری افزود: اقدامات تروریستی هیچ وقت به نام دین نیست. اینها را دشمنان ما و شما خلق کردند که ذهن مردم را از دین بدبین کنند وگرنه حضرت مسیح (ع)، حضرت ابراهیم (ع) و همه ادیان، صلح و آرامش را برای مردم به ارمغان آوردند.

وی افزود: وظیفه ما و همه صاحبان فکر و نظر آگاهی دادن به مردم است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان در ادامه با اشاره به مسائل جاری فلسطین ضمن تشکر از مواضع پاپ یادآور شد: امروز کشتاری که در غزه انجام می‌شود باید مورد توجه عالمان دینی قرار گرفته و آنها موضع بگیرند. ما باید وظیفه دینی خود را انجام بدهیم. هر روز عده‌ای زن و مرد و کودک بی گناه شهید می‌شوند ولی انگار سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خودشان را به خواب زده‌اند. حقوق بشر چه شد؟ آیا اینها انسان نیستند؟

او در پایان با اعلام آمادگی ایران برای شرکت در نشست‌های علمی گفت: هر زمان بخواهید آماده‌ایم نشست‌های وبیناری و حضوری مشترک برگزار کنیم.

وی افزود: برای حضور در نشست ماه سپتامبر اعلام آمادگی می‌کنیم. از ایران مریم شناسان طراز بالا را جهت شرکت در کنفرانس دعوت می‌کنیم. برای دوره‌های کوتاه مدت نیز حاضریم اساتیدی بیایند و در آکادمی شما درباره حضرت مریم (س) مطالبی ارائه دهند.

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان با رئیس آکادمی بین المللی مریم شناسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha