دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
rgvea

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: جنگ امروز خطرناک‌تر از دفاع مقدس است، امروز دشمنان، اعتقادات جوانان را مورد هدف قرارداده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در اجلاسیه ۱۴۴ شهید روحانی استان آذربایجان شرقی که در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به دیدار روز چهارشنبه با مقام معظم رهبری به‌مناسبت برگزاری کنگره ده هزار شهید آذربایجان، اظهار داشت: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار این بود که کنگره شهدا هر ساله برگزار شود.

وی افزود: معظم له در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند، اگر در جریان عاشورا هم دهه‌های محرم نبود، حتی عاشورا و کربلا فراموش می‌شد، به همین دلیل باید کنگره شهدا به‌صورت منظم برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به جمله ای‌از حضرت امام خمینی(ره) در مورد شهدای روحانی که فرمودند خون پاک شهدای حوزه و روحانیت، افق فقاهت را گلگون کرده است، تصریح کرد: کار شهدای روحانی نگهبانی از دل‌ها، قلب‌ها را استوار نگه دارد و ایمان رزمندگان را راسخ کند، بود.

وی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه سنگین نشر وصیتنامه شهدا در بین دانش آموزان، دانشجویان و نسل جوان را برعهده دارد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: نکاتی در وصیت‌نامه شهدا پیدا می‌شود که گویا عارفی واصل نویسنده آن است، شهدای روحانی عاشقان گمنام و وصال حضرت حق بودند.

وی گفت: وظیفه روحانیت هم امروز بردن دل‌ها به‌سوی خداست، مردم وقتی روحانیت را می‌بینند باید به یاد خدا و پیامبر بیفتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بخش دیگر از سخنان خود فرمودند آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که آیت الله قاضی طباطبایی و آیت الله مدنی دو شهید محراب آن هستند.

وی با اشاره به مقام قدسی و درجه ربانی شهدا، گفت: شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس سیر و سلوک و طیّ طریق کرده‌اند و به مقام مقدس أحیاء عند ربهم که مقام قرب لقاءالله است راه یافته‌اند و متنعّّم به نعیمِ بی‌پایان ارتزاق در ضیافت الهی شده‌اند و این همان مقام عالی فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha