سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر /  برگزاری مجمع وعاظ خواهر دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه در نگاه تبلیغی با دختران نوجوان و جوان باید فضای محبت، رحمت و مودت حاکم باشد، اظهار کرد: نسل جوان ما در بستری تربیت شده که خروجی آن را امروز مشاهده می‌کنیم و لذا در پاسخ به شبهات و دغدغه‌های آنها باید با سعه صدر رفتار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در جمع وعاظ خواهر دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه مجمع وعاظ آقایان در حوزه علمیه برادران به سفارش شورای تبلیغ شکل گرفت، اظهار داشت: در جلسات شورای تبلیغ با اشاره به تلاش و فعالیت‌های مبلغین خواهر مصوب شد تا این جلسه نیز تشکیل و از خواهران مبلغ دعوت شد.

وی با بیان اینکه نکات خوبی توسط اعضا در این جلسه مطرح شد، گفت: برخی از این موضوعات مطرح شده به راحتی قابلیت اجرا دارند و می‌توان با استفاده از ظرفیت شورای تبلیغ مسیر تحقق آن را تسهیل کرد.

امام جمعه همدان افزود: پیشنهاد ما بر این است که چند نفری از این جمع به‌عنوان هیئت مدیر انتخاب و مطالب و ایده‌های مطرح شده احصا و مورد بررسی قرار گیرد و یک نفر نیز به‌عنوان نماینده از این جمع با معاون فرهنگی دفتر برای پیگیری امور در ارتباط باشد.

وی با تأکید بر اینکه این جلسات باید یک نتیجه و خروجی مناسب داشته باشد، اظهار کرد: تا آنجایی که امکان داشته باشد و بتوانیم از این مجموعه در جهت تسهیل کارها حمایت خواهیم کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان همدان، با بیان اینکه یکی از اقدامات مناسب این مجمع باید تقدیر از مبلغان خواهر پیشکسوت باشد، مطرح کرد: گاهی یک خواهر چندین سال برای خدا در حال تبلیغ بوده و امروز جز پیشکسوتان است، بنابراین این وظیفه ما است که امروز از او تقدیر کنیم و به او سر بزنیم.

وی با اشاره به اینکه مسیر اصلی تبلیغ مبلغان خواهر باید مسئله خانواده باشد، یادآور شد: امروز با تمدن غربی مواجهیم که ضد خانواده است و متاسفانه ظواهر و فرهنگ تمدن غربی امروز در جامعه توسعه پیدا کرده که نتیجه آن آسیب زدن به هویت نسل جوان بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، خواستار توجه هیئت مدیره این مجمع نسبت به موضوع حفظ و حراست از خانواده شد و ابراز کرد: در عرصه تبلیغ دینی در این عرصه، مرکز اصلی، باید حوزه خواهران باشد و تصویری از زن مسلمان همراه با کرامت را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در نگاه تبلیغی با دختران نوجوان و جوان باید فضای محبت، رحمت و مودت حاکم باشد، اظهار کرد: نسل جوان ما در بستری تربیت شده که خروجی آن را امروز مشاهده می‌کنیم و لذا در پاسخ به شبهات و دغدغه‌های آنها باید با سعه صدر رفتار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه این جلسه فرصتی است تا از تمام زحمات مبلغان خواهر تقدیر کنیم، گفت: بنا بر روایات میزان ارزش هر فرد، به میزان درد و دغدغه‌های اوست و اینکه دغدغه شما، دغدغه دین، خدا، پیامبر و جامعه است نشان از ارزشمندی شما دارد و قابل تقدیر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha