یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیداحمد خاتمی

حوزه/عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ذره‌ای انحراف در آثار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) وجود ندارد، گفت: این پژوهشگاه مایه افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع پژوهشگران پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) و تبریک هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: قم مفتخر به داشتن چنین پژوهشگاه‌هایی است.

وی افزود: من از ابتدا با آثار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) آشنا هستم و تولیدات این پژوهشگاه، تولیدات فاخر و ظریفی هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: اکثریت آثار این پژوهشگاه، قریب به‌اتفاق آثار سالمی هستند و با اطمینان می‌توان آنها را در اختیار مردم گذاشت و این پژوهشگاه برای حوزه علمیه، علما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مایه افتخار است.

آیت الله خاتمی اذعان داشت: کتاب‌هایی که در این پژوهشگاه نوشته شده، کتاب‌های کاملاً محققانه‌ای است که باید به‌روز بشوند. در عرصه جهاد تبیین نیز کتاب‌های فاخری نوشته شده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: بنای بر تملق ندارم و تا جایی که اطلاع دارم و مطالعه کردم، ذره‌ای انحراف در آثار این پژوهشگاه وجود ندارد.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: افتخار ما داشتن رهبری است که به پژوهش و تحقیقات علاقه دارد و در عرصه‌هایی که موفقیت دیده می‌شود، علی التحقیق بخشی از تشویق وی است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در شرح نهج‌البلاغه جلد ۲۰ صفحه ۳۱۹ روایتی است «العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» که خیلی روایت قابل توجهی است علم سلطان است هر کس که آن را یافت حمله می‌کند و برخورد تهاجمی دارد و اگر ملتی را از پژوهش محروم کردند «ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» مورد تهاجم واقع شده و به آن حمله می‌شود.

وی افزود: من معتقد هستم که در هفته پژوهش و فناوری باید این روایت را در همه عرصه‌ها مطرح کرد چراکه مسیر تحول و پیشرفت در کشور از این کانال می‌گذرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha