دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زرندیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کوثر زرندیه گفت : انسان دارای ابعاد مختلفی است که امتیاز اساسی، در بعد روحانی آنها می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) همراه با نشست اخلاقی پیش از ظهر امروز با حضور خانم خدادادی و ذکر مصیبت توسط خانم صوفی و با حضور طلاب و بانوان شهرستان زرندیه در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد.

خانم خدادادی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: انسان دارای ابعاد مختلفی است که امتیاز اساسی، در بعد روحانی آنها می‌باشد که مرتبه‌ای بالاتر از سایر مخلوقات الهی است.

وی با اشاره به اینکه انسان، جماد و نبات و حیوان نیست، گفت: انسانیت انسان چیزی به جز کمالات سه قسم اول است، مثلا اگر در غضب قابلیت بیشتری دارد هر چه قدر هم که بالا باشد از مقام حیوانی بالاتر نمی‌رود و به کمال انسانی نمی‌رسد یا هرچه قدر لباس فاخر بپوشد و زیبا باشد یک کمال گیاهی است.

مدیر مدرسه علمیه کوثر زرندیه تصریح کرد: برتری انسان به آثار و کراماتی است که مخصوص اوست و در جماد و گیاه و حیوان یافت نمی‌شود، نیروی عقل و فکر و آزادی و قدرت تربیت پذیری است.

وی خاطرنشان کرد: هویت نیز بُعدی است که انسانیت را نمایان می‌کند، هویت از کلمه هو که ضمیر ذات خداوند است گرفته شده یعنی نزدیک شدن به خدا، چون منبع وجودی هر موجودی تنها خداست.

خدادادی اظهار کرد: هویت در واقع گرایش مذهبی‌هاست همان هویت دینی که شاعر نیز فرموده از کجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود به کجا می روم آخر ننمایی وطنم، همچنین در پاسخ به این موضوع کلام خداوند در قرآن بیان شده که، ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون، مهمترین نشان تعبد و بندگی این است که زندگی انسان خدا محور باشد و با عبادت خداوند همراه گردد.

امتیاز اساسی انسان‌ها در بعد روحانی آنهاست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha