دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار آیت الله صادق آملی لاریجانی با هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی تلاش می کنند که مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ باشد و باید با جلوگیری از شایعات و تبلیغات دشمن، امید را در جامعه زنده نگه داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: مهمترین کار مجمع نمایندگان طلاب و فضلا، هدایت تحصیلی طلاب و همچنین شناسایی و معرفی نخبگان و فرهیختگان حوزه به جوامع علمی می باشد.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی تحصیلی برای فضلا پیش از شروع دروس خارج، از ضروریات بوده و مجمع نمایندگان طلاب می تواند راهنمای خوبی برای هدایت تحصیلی طلاب باشد و به امور فرهنگی، معیشتی و اجتماعی طلاب بپردازد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهمیت مسائل سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: طلاب و فضلای حوزه علمیه باید بصیرت سیاسی داشته باشند و در مواقع مهم، فهم درستی از مسائل سیاسی را به جامعه منتقل نموده و تحلیل دقیق خود از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه داده و دفاع نمایند.

آیت الله آملی لاریجانی ابراز داشت: امروز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، مورد علاقه ملت های آزاده جهان است و همگان باید ارزش‌های نظام‌ و انقلاب اسلامی را با اهمیت بدانند.

وی افزود: مغرضان می‌خواهند هویت جمهوری اسلامی را از بین ببرند؛ لذا مجمع نمایندگان طلاب باید با برنامه ریزی خود، مسئولان دلسوز نظام را در اجتماعات دعوت نموده و ضمن تحلیل مسائل روز کشور، وحدت را حفظ نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسئله انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: برخی تلاش می کنند که مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ باشد و باید با جلوگیری از شایعات و تبلیغات دشمن، امید را در جامعه زنده نگه داریم.

برای هدایت تحصیلی طلاب برنامه داشته باشید و نخبگان را معرفی کنید

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کمیسیون ها، کارگروه ها و مجامع استانی این مجمع، ظرفیت آن را بالا دانست و گفت: مجمع نمایندگان طلاب، نقطه امید برای رسیدن به اهداف عالی در زمینه های علمی، فرهنگی، تبلیغی، جهاد تبیین و .... بوده و می تواند ظرفیت مطلوبی برای حوزه و نظام باشد.
وی اظهار داشت: عمده فعالیت نمایندگان طلاب، کار ترکیبی است؛ لذا نمایندگان طلاب علاوه بر هدایت تحصیلی طلاب و فضلا، خدمات و پشتیبانی معیشتی این عزیزان را نیز بر عهده دارند.
رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی نسبت به زنان، کودکان و مردم غزه، بر ضرورت محکومیت این جنایت در مجامع داخلی و خارجی تأکید کرد و گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، سلسله جلسات تبیینی در رابطه با مسئله فلسطین و مقاومت با حضور شخصیت‌های سیاسی، نظامی و حوزوی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha