دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر /  مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس راه در ستاد فراجا استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: استان همدان دارای تاریخ برجسته‌ای است که در هزار سال گذشته و خصوصا در قرن سوم و چهارم شخصیت‌های برجسته‌ای در این خطه حضور داشتند، بنابراین خوب است دانش‌نامه‌ای از این شخصیت‌ها را جمع‌آوری کنیم و مفاخر استان به نسل جوان و نسل‌های بعدی معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جلسه بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی با بیان اینکه در طول تاریخ افرادی که فکر تولید کردند، شخصاً موفق به توسعه این فکر در جامعه نشده‌اند، اظهار داشت: معمولا این توسعه افکار توسط شاگردان و اطرافیان رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه نسل جوان ما باید با شخصیت‌های برجسته‌ای که تاریخ این آب و خاک به خود دیده آشنا شوند، گفت: اینکه گفتمان حضرت امام(ره) با موفقیت‌های خوبی روبرو شد به این دلیل بود که بزرگان و شخصیت‌های برجسته‌ای امثال شهید بهشتی و شهید مطهری دیدگاه حضرت امام(ره) را در جامعه توسعه داده بودند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه سید جمال نیز مبتلابه این موضوع بوده است، یادآور شد: در داخل کشور افرادی نبودند آن فکری که توسط سید جمال تولید شد را استمرار ببخشند.

وی با تأکید بر اینکه اینجا نقش بنیاد سید جمال خود را به خوبی نشان خواهد داد، اظهار کرد: در دورانی که سید جمال الدین اسدآبادی در نجف حضور داشت، توجه اهالی به مباحث عملی و نظریه پردازی بود و اینکه طلبه‌ای در عرصه سیاسی ورود کند چندان روال نبود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ورود سید جمال در این عرصه تأکیدی بر نبوغ این شخصیت علمی دارد، گفت: درست است که پس از انقلاب اسلامی ایران شاهد ورود بسیاری از افراد در عرصه سیاسی بودیم، چرا که انقلاب این مسیر را هموار کرد، اما این فضا در گذشته و خصوصا در ایام سید جمال چندان در جامعه روال نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد باید جنبه‌های اصلاح‌گری سید جمال را در سطح جامعه توسعه دهد، یادآور شد: تلاش بنیاد بر انجام کارهای بر روی زمین مانده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: در مورد سید جمال الدین اسدآبادی مقالات و کتب فراوانی نوشته شده اما بسیاری از دانش‌آموزان و نسل جوان ما با این شخصیت و امثال سید جمال متاسفانه آشنایی ندارند.

وی با بیان اینکه در این حوزه نباید خود را مشغول مباحث جزئی کنیم، گفت: برای حضور در این عرصه و بررسی میزان موفقیت‌ها باید این سوال را از خود پرسید که اگر بنیاد نبود، کدام کار روی زمین می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تقدیر از پیشنهادات و نکاتی که در جلسه مطرح شد، خاطرنشان کرد: استان همدان دارای تاریخ برجسته‌ای است که در هزار سال گذشته و خصوصاً در قرن سوم و چهارم شخصیت‌های برجسته‌ای در این خطه حضور داشتند، بنابراین خوب است دانش‌نامه‌ای از این شخصیت‌ها را جمع‌آوری کنیم و مفاخر استان به نسل جوان و نسل‌های بعدی معرفی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha