دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1125008
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
اراک

حوزه/مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک گفت : حضرت زهرا (س) الگویی برای تمام انسان‌هاست و یکی از وظایف شیعیان الگو قرار دادن آن حضرت و پیروی از ایشان در اعمال و رفتار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به‌همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک امروز مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با حضور خانم جلالی مدیر این مدرسه برگزار شد.

جلالی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام انسان‌هاست و یکی از وظایف شیعیان الگو قرار دادن آن حضرت و پیروی از ایشان در اعمال و رفتار است.

وی گفت: در آیات و روایات زیادی به الگو پذیری از حضرت زهرا(س) اشاره شده، از جمله اینکه در حدیثی امام حسن عسگری(ع) می‌فرمایند، ما حجت خدا بر مخلوقات هستیم و حضرت فاطمه(س) حجت خدا بر خود ماست.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک تصریح کرد: قرآن کریم الگوهای منفی چون ظن، هوای نفس، شیطان، شهوات، فرعون‌ها را بیان می‌کند و تبعیت از آنها را مردود اعلام کرده است.

جلالی اظهار کرد: طبق آیه ۲۰ و ۲۱ سوره یس، تبعیت از انبیا و اولیا به این دلیل است که اولا ً آنها اجر رسالت نمی‌خواهند و ثانیاً در این تبعیت رشد است و مورد پسند خداست.

وی خاطرنشان کرد: تنها الگوی مطلق، معصومین هستند.

جلالی یادآور شد: به دلیل خُلق و خو و مسئولیت‌های زنانه، لازم است زنان از جنس خود هم الگویی داشته باشند تا از نظر پذیرش الگو و روشن شدن مصادیق اسوه پذیری، به راه و رسم و سیره اخلاقی و خانوادگی او اقتدا کنند که حضرت زهرا(س) می‌تواند بهترین الگو برای آنان باشد.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک ابراز کرد: آنچه در زندگی کوتاه حضرت زهرا(س)، برای الگو پذیری خاص زنان از ایشان مبتلور شده، سیره حضرت، در عرصه خانواده و همسرداری و تربیت فرزندان می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha