دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار

امام جمعه شهر لیکک گفت: ترویج سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر راه غلبه بر مشکلات داخلی و راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است و این موضوع نیاز به تعامل و همکاری همه ادارات دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر لیکک با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته طی این مدت در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ظرفیت بسیار بزرگی است که برای احیا معروف‌ها دین از جایگاه والایی برخوردار است و باید به این موضوع توجه جدی شود.

وی با تأکید بر نقش مهم مسئولان در این زمینه گفت: رسالت شوراهای امربه معروف ونهی از منکر در تمام مجموعه‌ها هم نظارت و هم عمل به قانون است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد برضرورت اجرای این فریضه الهی تاکید کرد و گفت: تخصصی کردن و آموزش جنبه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر برای دستیابی به اهداف این فریضه در دستور کار ستاد استانی قراردارد.

راهکار مقابله با هجمه فرهنگی

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه شهر لیکک هم در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در شهرستان بهمئی به نقاط قوت و ضعف این حوزه پرداخت و گفت: ترویج سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر راه غلبه بر مشکلات داخلی و راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است و این موضوع نیاز به تعامل و همکاری همه ادارات دارد.

وی با بیان اینکه، باید تلاش کرد این فریضه در جامعه به یک گفتمان تبدیل شود افزود: تحقق این هدف نیازمند ظرفیت سازی، فرهنگ سازی، پشتیبانی و روش شناسی و به روز رسانی نحوه عمل فعالان این عرصه است که باید به نحو مطلوب اعضای این نهاد در شهرستان ساماندهی شوند و آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

امام جمعه شهر لیکک هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر را محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر ذکر کرد و گفت: برای نیل به این هدف باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه‌های عملی بود.

ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده و نتایج اقدامات بر جامعه هدف و گزارش کار شورای امر به معروف و نهی از منکر از جمله موضوعات این جلسه بود.

حضور در گلزار شهدای شهرستان بهمئی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام خوب و دیدار با خانواده بسیجی شهید داود جاودانیان که در زمستان ۱۴۰۱ در ارتفاعات شمال غرب کشور، به دلیل گرفتاری در سرما و بوران به درجه رفیع شهادت نائل گردید از برنامه‌های حجت الاسلام پیش قدم به شهرستان بهمئی بود

همچنین جلسه با فرماندار شهرستان بهمئی و بررسی وضعیت ستاد و گزارش عملکرد و ابلاغ سیاست ها و برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حضور در جمع ضابطین قضایی و گروه های امر به معروف شهرستان با حضور دادستان، فرمانده سپاه، و فرماندهی انتظامی شهرستان و ایراد سخنرانی و برگزاری کارگاه و جلسه توجیهی آمران و ناهیان شهرستان که به همت معاونت اجتماعی سپاه استان و شهرستان بهمئی تشکیل شد، نشست صمیمی با مطالبه گران شاخص شهرستان بهمئی و گفتگو و شنیدن دغدغه ها و ‌پیشنهادات آنان از دیگر برنامه‌های دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بهمئی بود.

پایان‌ بخش این دیدار افتتاح مرکز مشاوره خانواده مهر شهرستان بهمئی با حضور معاون اجتماعی سپاه فتح استان و دادستان، فرمانده سپاه، و فرماندهی انتظامی شهرستان بهمئی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha