دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آشتیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه آشتیان گفت: امامت در مرتبه بالایی قرار دارد و تا امام بعد از خود را ابلاغ نکنند ابلاغ رسالت انجام نشده است و تکمیل دین در گرو ابلاغ امامت و ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه و آله، امروز مراسم سوگواری با حضور حجت الاسلام بندی استاد حوزه علمیه صاحب الامر(عج) آشتیان و با حضور عموم بانوان سطح شهر در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

حجت الاسلام بندی بیان کرد: مقام حضرت زهرا سلام الله علیها بر کسی پوشیده نیست که در حدیث قدسی گفته می‌شود که اگر حضرت زهرا(س) نبود نبوت و امامت نبود .

وی گفت: مقام ولایت و امامت از نبوت خیلی برتر و بالاتر است و حضرت ابراهیم(ع) بعد از آزمون های سخت به مقام امامت رسیدند.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: امامت در مرتبه بالایی قرار دارد و تا امام بعد از خود را ابلاغ نکنند ابلاغ رسالت انجام نشده است و تکمیل دین در گرو ابلاغ امامت و ولایت است.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت جانانه ایستادند. در قرآن در وصف حضرت زهرا(س) در آیه ۲۲ سوره احزاب آیه تطهیر نازل می‌شود و بیان می‌کنند که پیامبر در موقع رفتن به مسجد ایشان را و خانواده اش را با آیه تطهیر خطاب قرار دهد. آیه بعدی در مورد خانواده حضرت زهرا سلام الله علیها آیه اطعام یتیم و اسیر و . . . است

استاد حوزه اظهار کرد: در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها یک سوره مجزا نازل شده که مختص به حضرت دارد.

در تاریخ می‌بینم وقتی به پیامبر گفتند تو مجنون و شاعری بیش نیستی با یک آیه جواب داده شد، اما هنگامی که به توهین حضرت زهرا سلام الله علیها رسید خدا یک سوره کامل جواب دادند و اینگونه سوره کوثر نازل شد و همه کلمات این سوره تکرار نشده و همتا و مشابهی در قرآن ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha