شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
میرداماد

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به دلیل اشک های حضرت زهرا(س) گفت: حضرت تا زنده بودند فریاد زدند، حتی با ناله ها و گریه های خود اجازه نداد چراغ حق خاموش شود و این گریه‌ها برای فدک نبود، بلکه برای اسلام پس از غصب خلافت بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی صبح امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا دفتر امام جمعه اصفهان با اشاره به لزوم تحلیل مسائل پس از ارتحال رسول خدا(ص) که منجر به شهادت صدیقه طاهره(س) شد اظهار داشت: به طور قطع تعیین کننده جانشین رسول خدا، خداوند است و بهتر می داند رسالت را در اختیار چه فردی بگذارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به انتصاب هارون به جانشینی موسی(ع) از سوی خدا گفت: زمانی که حضرت موسی(ع) به پیغمبری مبعوث می شود از خداوند شرح صدر، سخن موثر و وصی و وزیر برای خود می خواهد، یعنی تعیین کننده خدا است و حضرت موسی هم از خدا می خواهد.

وی افزود: عموم مفسرین شیعه و سنی درباره غدیرخم نوشته اند و اعتراف کرده اند که رسول اکرم(ص) در سرزمین غدیرخم تحت عنوان ابلاغ فرمان خدا عمل نمود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی عنوان کرد: پیامبر صریحا فرمود این دستور خدا است و تعیین امیرمومنان(ع) در غدیرخم به طور قطع از جانب خدا بود و همان افرادی که بعدها زدند، کشتند و آتش زدند از افرادی بودند که دست علی را گرفتند و اظهار داشتند " بَخٍّ بَخٍّ لَک یا عَلِی أَصْبَحْتَ مَوْلَای ".

امام جمعه موقت اصفهان کار سقیفه بنی ساعده را تغییر ارزش ها به ضد ارزش عنوان کرد و ادامه داد: آنها سه ضد ارزش برای امیرمومنان(ع) بیان کردند که هر سه ارزش بود و یکی از خلاف ها و جنایت های جنایتکاران این است که ارزش را ضد ارزش اعلام و یا ضد ارزش را ارزش بیان می کنند. آنها در شورا گفتند علی بن ابیطالب در جنگ ها، بسیاری از پدران آنها را کشته و به این زودی دل آنها به علی(ع) تسلیم نمی شود و بهتر است فردی که این مشکل را ندارد بر سر کار بیاید و ارزش را تبدیل به ضد ارزش کردند ، چرا که اگر علی (ع) در جنگ های صدر اسلام نبود اسلام به موفقیت نمی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطر نشان کرد: جوانی و قدرت جوانی یک نوع امتیاز است اما آنها اظهار کردند علی (ع) جوان است و سوم این که علی (ع) ابوتراب بوده و هیمنه ندارد و با همه رفیق است ، این در حالی است که آنها ارزش علی(ع) را ضد ارزش بیان کردند.

امام جمعه موقت اصفهان به خطبه حضرت زهرا(س) و سوالات حضرت از مهاجرین و انصار درباره امیرمومنان اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا(س) در مسجد خطبه خواندند و حقایق را برای مردم بیان کردند، بعد هم یک رفراندوم نمودند و فرمودند اعلم تمام مردم پس از رسول خدا چه کسی است؟

وی افزود: اکنون نیز همه علما و دانشمندان اهل تسنن اعتراف دارند که علی(ع) از همه عالم تر بود و یک قطره از علوم امیرمومنان (ع) برای بشریت باقی ماند و آن نیز اقیانوسی به نام نهج البلاغه است.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به سؤالات حضرت صدیقه طاهره از مردم مدینه در خصوص شجاعت، زهد و سخاوت امیرمومنان گفت: حضرت از آنها سؤال نمود اگر چنین است چرا علی (ع) را تنها گذاشتید ؟ و حضرت خود پاسخ دادند، علت این که بیعت نکردید و علی (ع) را کنار گذاشتید این بود که از عدل علی (ع) ترسیدید.

امام جمعه موقت اصفهان یادآور شد: علت جنگ جمل این بود که امیرمومنان رشوه نداد و یا دلیل جنگ صفین این بود که معاویه علیه امیرمومنان(ع) جنگ برپا کرد و در جنگ صفین یک سال و نیم حضرت را درگیر کرد.

وی با اشاره به دلیل اشک های حضرت زهرا(س) گفت: حضرت تا زنده بودند فریاد زدند، حتی با ناله ها و گریه های خود اجازه نداد چراغ حق خاموش شود و این گریه ها برای فدک نبود ، بلکه برای اسلام بود و فاطمه زهرا(س) با دید الهی، امروز را می دید که یک میلیارد و نیم مسلمان در دنیا وجود دارند اما عده ای صهیونیستی بر سر مسلمانان بمب می ریزد و به کودک و پیر رحم نمی کند و مسلمانان این وقایع را تماشا می کنند و حضرت زهرا برای این مسائل گریه می کرد.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: کشورهایی که ادعا می کنند خادم خدا و حرمین هستند حتی یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکردند. زهرا (س) می دانستند که مصیبت تنها به خانه نشینی علی (ع) تمام نمی شود و این مصیبت تا ظهور ولی عصر(عج) ادامه دارد و گریه های حضرت برای اسلام و آینده اسلام بود.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha