چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
رشد

حوزه / حسین عبادتی دبیر پنجاه‌وسومین جشنواره فیلم رشد گفت: در جشنواره این دوره جایزه ویژه‌ای داریم که برای حمایت از کودکان غزه در نظر گرفته‌شده است. امروز رژیم صهیونیستی با کشتن زنان و کودکان بزرگترین جنایت را در تاریخ مرتکب می‌شود در این راستا ۸ فیلم از کشور فلسطین در جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری پنجاه‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد امروز ۲۹ آذر برگزار شد. در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی لطیفی معاون وزیر، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، حسین عبادتی دبیر جشنواره، شفیع آقا محمدیان رئیس هیئت‌داوران و محمد صالح مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فن‌آوری حضور داشتند.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام‌ لطیفی گفت: از نظر داخلی جشنواره فیلم‌ رشد، چندان پر سروصدا نیست اما در سطح جهانی شناخته‌شده و تعداد آثار بسیار است. عمده مخاطبان جشنواره فیلم رشد، دانش‌آموزان هستند هرچند معلمان هم جزو مخاطبان محسوب می‌شوند. امروز این انتظار که تربیت و آموزش با تمرکز بر ابزارهای سنتی و قدیمی تحقق پیدا کند، واقع‌بینانه نیست هرچند کتاب درسی جایگاه خود را از دست نمی‌دهد اما ابزارهای دیگری وارد میدان شدند که تسهیل‌کننده یادگیری هستند و یکی از این ابزارها فیلم است.

حسین عبادتی نیز با بیان اینکه جشنواره رشد قدیمی‌ترین رویداد هنری کشور است، گفت: این افتخار را جمهوری اسلامی دارد که سومین جشنواره آموزشی در دنیا را به لحاظ قدمت برگزار کند. اولین دوره این جشنواره با ۱۸ کشور کار خود را آغاز کرد و تا به امروز جشنواره میزبان ۱۱۹ کشور بوده است. این جشنواره توانسته، جای ثابت و قابل‌توجهی بین فیلمسازان جهان پیدا کند. این رویداد ۳ الی ۶ دی در سینما فلسطین برگزار خواهد شد. بعد از برگزاری اختتامیه تا آخر خرداد شاهد برپایی هفته‌های فیلم هستیم.

وی اعلام کرد: فیلم‌هایی که در پی سیاه‌نمایی هستند و در آنها ناامیدی موج می‌زند جایی در این جشنواره ندارند. همچنین در جشنواره رشد روی موضوع خانواده و حفظ حرمت خانواده تأکید ویژه شده است. تمام کارها نیز باید نکات اخلاقی در خود داشته باشند. لازم به ذکر است مخاطب با محتوای ارزشمند مشکل ندارد. برای نمونه به انیمیشن «پوریای ولی» اشاره می‌کنم که موردتوجه بسیار قرار گرفت اما اگر می‌بینیم فیلمی از مخاطب تهی هست دلیلش در معنای آن نیست بلکه ساختار ضعیف آن باعث کم‌مخاطب شدن آن اثر شده است.

دبیر جشنواره درباره جایزه ویژه گفت: در جشنواره این دوره جایزه ویژه‌ای داریم که برای حمایت از کودکان غزه در نظر گرفته‌شده است. امروز رژیم صهیونیستی با کشتن زنان و کودکان بزرگترین جنایت را در تاریخ مرتکب می‌شود در این راستا ۸ فیلم از کشور فلسطین در جشنواره به نمایش در خواهد آمد. توجه به کودکان معلول از دیگر اتفاقات این فیلم سینمایی است. افتتاحیه این جشنواره با فیلم «بچه زرنگ» آغاز خواهد شد.

مذنبی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری نیز در انتهای نشست تصریح کرد: مردم فلسطین با ظلم آشکاری مواجه هستند. امیدواریم تلاشی که در این جشنواره صورت می‌گیرد التیامی برای مردم فلسطین باشد. همچنین آرزو می‌کنم به زودی خبر آزادی فلسطین را بشنویم. در خاتمه تأکید می‌کنم سهم جدی از مصرف سینما باید به فیلم‌های کودک اختصاص پیدا کند برای رسیدن به این خواسته نیز نهادها باید سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha