یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدان گفت: داد می‌زنیم مثلاً سازمان ملل به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند چون مرعوب استکبار است و یا خوی استکباری دارد. آقای مسئولی که کارت را درست انجام نمی‌دهی تو هم خوی استکباری داری یا در اجرای قانون و دستور خدا ترسو هستی.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه یکم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بیان داشت: ۶ دی مصادف با ۱۳ جمادی‌الثانی سالگشت وفات حضرت ام‌البنین مادر حضرت ماه بنی‌هاشم است؛ که به‌عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است؛ این روز را به همه شما و خانواده‌های شهدا و مادران و همسران شهدا تسلیت عرض می‌کنم.

تکریم خانواده شهدا در حقیقت تکریم شهید است

وی در ادامه بابیان اینکه اگر از خانواده شهدا، مادران، همسران و فرزندان شهدا تکریمی صورت می‌گیرد، در حقیقت تکریم شهید است و به این بهانه ارزش‌های الهی تکریم می‌شود، گفت: تکریم می‌کنیم تا نسل آینده، سبک زندگی شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت شهدایی را فراموش نکند.

مادران و همسران شهدا، امالبنینهای دوران‌اند

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه می‌توانیم به مادران و همسران شهدا عنوان «سربازان گمنام» بدهیم که صبورانه باتحمل سختی‌های زیاد، راه شهدا را ادامه داده و خود، شهیدان زنده‌ هستند، اظهار داشت: این مادران صبور، بصیر و فداکار مانند حضرت ام‌البنین، برای انقلاب و امامشان، پیرو صالح تربیت کردند؛ لذا ام‌البنین‌های دوران‌اند. همسران شهدا که یادگارانی از شهدا داشتند با تربیت آنان در مسیر اسلام و انقلاب همان کرامت و فضیلت را دارا هستند.

خانواده شهدا ولی‌نعمت ما هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه دیدار خانواده شهدا حتماً جزء برنامه رسمی همه ما باشد و البته برای مسئولین این کار از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: خانواده شهدا ولی‌نعمت ما هستند و دیدار آنان انگیزه و توان برای خدمت‌رسانی به مردم را بیشتر می‌کند، خوشحالشان هم می‌کند.

مسئولینی که کوتاهی می‌کنند بدانند که جوابی برای شهدا نخواهند داشت

وی در ادامه افزود: این خانواده‌ها از مردم و نسل حاضر می‌خواهند که امانت انقلاب را خوب پاسداری کنند و از بانوان می‌خواهند نسبت به یکی از خواسته‌های اصلی شهیدان که حفظ عفاف و حجاب در جامعه بوده است کوتاهی نداشته باشند؛ و مسئولینی که کوتاهی می‌کنند و ترک فعل دارند بدانند که گذشته از سؤال خدا و انبیاء و اولیاء و اهل ایمان، جوابی برای شهدا نخواهند داشت.

آقای مسئولی که کارت را درست انجام نمیدهی تو هم خوی استکباری داری

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه متأسفانه برخی دستگاه‌ها به وظایف خود خوب عمل نمی‌کنند، یادآور شد: ما داد می‌زنیم مثلاً سازمان ملل به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند چون مرعوب استکبار است و یا خوی استکباری دارد. آقای مسئولی که کارت را درست انجام نمی‌دهی تو هم خوی استکباری داری یا در اجرای قانون و دستور خدا ترسو هستی. موحد باشید و احکام خدا برای شما بزرگ و بااهمیت باشد؛ نه ماندن در جایگاه و پستی که دارید؛ این مسئولیت‌ها برای شما چیزی جز وبال نخواهد بود.

یکی از معیارهای انتخاب افراد در مجلس را نقش آنان در بحث حجاب در جامعه قرار دهید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه یکی از معیارهای انتخاب افراد را در مجلس آینده نقش آنان در بحث حجاب در جامعه قرار دهید که این اشخاص در بحث عفاف و حجاب چه فعالیتی داشتند، خاطرنشان ساخت: کسانی که می‌آیند در فضای رقابت باید شاخصه‌هایی داشته باشند. این مسئله یکی از ارزش‌های دینی؛ بعد انقلابی است و جهات دیگر هم دارد.

مسئولی که اقدام عاجل برای بیحجابی ندارد، مرتکب حرام سیاسی و حرام شرعی است

وی با تأکید بر اینکه در زمین دشمن بازی نکنید؛ دشمنان انقلاب هم همین را می‌خواهند، گفت: مسئولی که اقدام عاجل برای بی‌حجابی ندارد، مرتکب حرام سیاسی و حرام شرعی است که حضرت آقا فرمودند. منفعل نباشید و اهل ایمان را از خود بیزار نکنید. این امور چون در دست شماست بدنه مردم نمی‌توانند اقدام درست و گسترده‌ای داشته باشند. فقط می‌توانند تذکر به‌اندازه دهند؛ اما مسئول است که می‌تواند اقدام داشته باشد. دستگاه‌ها باید وارد شوند و کارشان را درست انجام دهند. دوستان طرح حضور را محدود در منطقه‌ای از شهر کرج انجام دادند و جواب هم داد. به نظر جدی‌تر اقدام کنند و دستگاه‌ها هم همکاری لازم را داشته باشند.

عمل به وظیفه را از حضرت امالبنین(س) یاد بگیرید

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تأکید کرد: عمل به وظیفه را از حضرت ام‌البنین یاد بگیرید که وقتی با زمان‌شناسی فهمید وظیفه‌اش حفظ ارزش‌های الهی با زنده نگه‌داشتن حماسه کربلاست، شروع کرد به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرائی و برپایی شور و غوغا، ندای مظلومیت کربلاییان را به نسل‌های بعدی رساند. مادری که به تعبیر امام صادق علیه‌السلام دارای بینش و بصیرتی عمیق و ایمان و باوری راسخ، با روحیه‌ جهادی و ولایتمداری و همراهی با ولی خدا و حضور درصحنه‌های امتحان بود و فرزندانی مثل عباس، عبدالله، جعفر و عثمان تربیت کرد. چون خودش مؤدب بود فرزندانی باادب در مقابل ولی خدا تربیت کرد.

زمستان بهار مؤمن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به آغاز فصل زمستان، گفت: روایات دارد که «الشِّتاءُ رَبِیعُ الْمُؤْمِنِ» زمستان بهار مؤمن است. شب‌ها بلند است. شما ۵ ساعت هم بخوابید باز یک ساعت تا نماز صبح می‌توانید بلند شوید. این فصل را از دست ندهید و به بی‌خبری نگذرانید. آرام‌آرام هم به فصل عبادت و بندگی ماه رجب، شعبان و رمضان داریم نزدیک می‌شویم. مقدمه‌اش در فصل زمستان واقع‌شده؛ فضای خوبی است که غنیمت بشماریم.

حضرت عیسی(ع) با گفتار و رفتار به امام زمان در درهم کوبیدن ظلم و فساد کمک میکند

وی بابیان اینکه روز ۴ دی سالگشت ولادت پیامبر اولوالعزم الهی حضرت عیسی مسیح ‌علی نبینا وآله‌ و علیه‌السلام است، گفت: پیامبر بزرگی که در هنگامه ظهور حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه همراه‌ ولی خداست و با گفتار و رفتار به امام زمان در درهم کوبیدن ظلم و فساد کمک می‌کند؛ و پشت حضرت نماز می‌خواند که روایات متعددی از شیعه و سنی در این باب واردشده است.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه ولادت این پیامبر مجاهد و استکبارستیز را به همه اهل ایمان و مسیحیان ساکن در استان تبریک عرض می‌کنم، گفت: کلمات و نصایح زیبایی از حضرت در اختیار ماست. مثلاً فرمودند: «مانند غربال (الک) نباشید که آرد خوب و نرم را بیرون می‌دهد و نخاله را نگه می‌دارد. شما از دهان‌های خود حکمت را بیرون می‌دهید و کینه یا ناخالصی در سینه‌هایتان باقی می‌ماند» و یا فرمود: «خانه‌ تاریک را چه سود که بر بام آن چراغ بیفروزند و درونش تهی و تاریک باشد؟ شما را چه سود که نور دانش در دهان‌هایتان باشد، امّا درون‌هایتان از آن تهی و بی‌بهره؟» و فرمود: «می‌گویید آخرت، راست است، امّا دنیا را آماده می‌کنید. می‌گویید مرگ، حق است، لیک از آن می‌گریزید. می‌گویید خدا شنوا و بیناست، لیک از این‌که‌ کردارهای شما را شماره می‌کند، نمی‌ترسید».

حاکمان ظالم و ستمگر عالم که خود را مسیحی میدانید در ایام ولادت حضرت مسیح دست از ظلم و جنایت بردارید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: همین کلام مسیح سلام‌الله‌علیه را ای حاکمان ظالم و ستمگر عالم که خود را مسیحی می‌دانید بشنوید؛ و در این ایام ولادت حضرت مسیح دست از ظلم و جنایت بر بشریت بردارید. حضرت امام ره دربیانی فرموده بودند: «از علمای مسیحی از هر فرقه‌ای که هستند انتظار این است که به پیامبر خود تأسی کنند و مدافع مظلوم باشند و در مقابل ظلم و فساد و انحراف حاکمان مسیحی که عالم را خسته کرده‌اند کلامی بر زبان بیاورند و نصیحتی بکنند». کأن برای امروز گفته است.

وی ادامه داد: در بیانی دیگر فرمودند: «ای ملت مسیح و پیروان عیسی روح‌الله، بپا خیزید و از شرافت عیسی مسیح و ملت عیسوی دفاع کنید و اجازه ندهید دشمنان تعلیمات آسمانی و مخالفان دستورات الهی، ملت مسیح و روحانیت عیسی را به خلق‌های مستضعف جهان بد معرفی کنند. حضور ابرقدرت‌ها در معابد و دست به آسمان بلند کردن آنان برای دعا به جاسوسان و خائنان به مذاهب مسیح علیه مظلومان و مستضعفان، شما را اغفال نکند که اینان جز برای رسیدن به قدرت بیشتر و نیل به ریاست دنیا، که خلاف دستور آسمانی است، به چیز دیگری فکر نمی‌کنند».

حضرت مسیح(ع) در مقابله مستقیم با طاغوتیان بود

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز تأکید کرد: واقعاً این ظلم‌هایی که امروز توسط سران کشورهای مسیحی می‌شود را حضرت مسیح، می‌پسندد؟ اگر کسی قائل باشد که حضرت مسیح به این جنایات راضی است، به مکتب، مذهب و دین حضرت مسیح کافر است. آنچه ما از قرآن و اهل‌بیت و تاریخ می‌فهمیم این است که حضرت مسیح در مقابله مستقیم با طاغوتیان بود و با دو جریان هم‌زمان در حال مبارزه بود؛ هم با مستکبرین رومی و هم با علماء منحرف یهود که این دومی سخت‌تر هم بود.

اگر امروز حضرت مسیح حاضر بود علیه سران کشورهای مسیحیای که خود را عامل جنایات صهیونیستهای خبیث کردهاند قیام میکرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی افزود: اگر امروز حضرت مسیح حاضر بود علیه سران کشورهای مسیحی‌ای که خود را عامل جنایات صهیونیست‌های خبیث کرده‌اند قیام می‌کرد؛ و پیام حضرت مسیح هم مثل نمازگزاران روز جمعه بیزاری از قتل و خونریزی و فسادهای آمریکا و اذناب پلیدش بود و حتماً با شما در لعنی که بر آمریکا می‌فرستید هم‌نوا می‌شد.

با قلدری تمام کسانی که از مظلوم دفاع میکنند را محکوم و زندانی میکنند

وی در ادامه بابیان اینکه با قلدری تمام مردم کشورهایی که از کیان خودشان دفاع می‌کنند مثل گروه‌های مقاومت، حزب‌الله، حماس، انصارالله و امثالهم را تروریست می‌دانند و کسانی که از مظلوم دفاع می‌کنند را محکوم و زندانی می‌کنند، گفت: گذشته از کمک‌های نظامی و سیاسی به صهیونیست‌ها، این روزها شنیدید که کنگره آمریکا علیه دانشجویانی که از غزه حمایت می‌کنند، قطعنامه‌ای نمادین را برای اثبات خباثت خود و پایبند نبودن به ارزش‌های انسانی و زندانی بودن بیان و حمایت از ددمنشان کودک کش، تصویب کرد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه بابیان اینکه البته این روزها فصل بیانیه دادن و قطعنامه دادن‌هاست، گفت: می‌گویند قطعنامه اثر قانونی ندارد ولی ریاست دانشگاه‌ها را به همین بهانه بازجوئی و معلق و اخراج و مجبور به استعفا می‌کنند؛ و اما همین تجمعات و حرکت‌های مردمی که در ایران و سراسر کشورهای دنیا انجام می‌گیرد، نشان‌دهنده موج نفرتی است که در افکار عمومی دنیا نسبت به همه جنایتکاران بخصوص صهیونیست‌ها به وجود آمده به‌طوری‌که امروز از همه جای دنیا می‌شنویم که اسرائیل را مثل شما لعن می‌کنند.

فراجا در قلب ملت جا دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دشمنی‌های این‌ها که پایان ندارد نسبت به مردم ایران، گفت: اگر بخواهیم فکر کنیم که این‌ها دست از دشمنی برمی‌دارند و آسوده می‌گذارند خیال باطلی است. ما باید انسجام داخلی و وحدت ملی خودمان را حفظ کنیم. آن‌ها تلاش می‌کنند که ضربه بزنند روحیه را تضعیف کنند. شما فکر کنید یک‌مرتبه حمله کنند و ۱۱ نفر از سربازان ملت را در یک منطقه‌ای که دیدید و شنیدید با آن وضعیت به شهادت برسانند. این غیرازاین است که می‌خواهند روحیه شما و اتحاد و وحدت شما را از بین ببرند؟ خیال کردند! اتفاقاً به قول حضرت امام این کشتن‌ها ملت ما را محکم‌تر و مستحکم‌تر می‌کند. شما خیال کردید مثلاً اگر چنین جنایتی را انجام بدهید مردم ما دست از حمایت نیروی نظامی و فراجا می‌کشد؟ نیروی فراجا و نیروی انتظامی در قلب ملت ما جا دارد و هرلحظه و هر زمان از او حمایت می‌کند.

یمنیها با دست‌خالی همه کم‌کاری‌های جهان عرب را به جان خریدهاند

وی در بخش دیگری بابیان اینکه در جریاناتی که این روزها دارد اتفاق می‌افتد بخشی از دولت‌های اسلامی از یمن عقب ماندند، گفت: یمنی‌ها خیلی خوب وارد عرصه شده‌اند و با پای‌برهنه و دست‌خالی همه کم‌کاری‌های جهان عرب را به جان خریده‌اند. کشورهایی که خط خیانتی را برای کمک‌های غذایی و تسلیحاتی ایجاد کردند و از طریق زمین، اسرائیل را کمک کردند باید شرم کنند و از مسلمین خجالت بکشند. دست آن‌هایی که دارند کمک می‌کنند اسم آن‌ها را نمی‌برم به خون بی‌گناهان و مظلومان غزه آلوده است.

بافت فرسوده شهرها به‌عنوان یک تهدید بزرگ مطرح است

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه ۵ دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی است، گفت: کشور ما که در معرض این بلایا قرار دارد. اگر دستگاه‌های مربوطه پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم را منطبق بر برنامه‌ریزی علمی انجام دهند قطعاً میزان خسارات جانی و مالی کم خواهد شد. مثلاً در امر زلزله که مهم و مخرب است ولو به گفته کارشناسان پیش‌بینی دقیق آن امکان‌پذیر نیست اما پیش‌گیری از آسیب‌های آن تا حدود زیادی ممکن است. مثلاً بافت فرسوده شهرها که به‌عنوان یک تهدید بزرگ مطرح است اگر مقاوم‌سازی و بازسازی شود و یا در زمان ساخت ساختمان‌ها، شاخص‌های ساخت‌وساز رعایت شود؛ و از این‌ها مهم‌تر مسئله مدیریت صحیح بحران است که باید جدی‌تر گرفته شود و نقص‌های ساختاری و برنامه‌ای آن ترمیم شود. البته دولت محترم می‌تواند با استفاده از روحیه همدلی مردم و فعالیت گروه‌های جهادی و انقلابی به بازسازی مدیریت بحران اقدام کند.

همه باید در مقابل قانون خاضع باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به یک نکته انتخاباتی، گفت: یکی از مسائل مهم در امر انتخابات که می‌تواند در ایجاد حماسه و مشارکت و رقابت بالا نقش داشته باشد، اخلاق و ادب اجتماعی را نشان دهد، حفظ حرمت و عمل به قانون است. قانون، میثاق ملی و فصل‏الخطاب در همه امور است. همه باید در مقابل قانون خاضع باشند و آنچه دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی و اجرائی که قانون مشخص کرده می‌گویند، توجه کرده مورد عمل قرار دهند.

مواظب باشید شورای نگهبان را در چشم و دل شما ارزشش را پایین نیاورند

وی در ادامه بابیان اینکه شورای نگهبان به‌عنوان چشم بینای نظام؛ مراقبت می‌کند تا تخلف و خطایی صورت نگیرد و انتخابات به سلامت برگزار شود، گفت: معمولاً هنگام انتخابات زمزمه‌ها شروع می‌شود تا مردم را نسبت به سلامت بی‌اعتماد کنند. مواظب باشید در نظر شما میزان اندازه‌گیری را مخدوش نکنند؛ یعنی شورای نگهبان را در چشم و دل شما ارزشش را پایین نیاورند؛ و جایگاهش را تضعیف نکنند. کار دشمن همین است که اعتماد را از بین ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه گفت: دستگاهی که جلوی ورود فرد بی‌صلاحیت به مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را می‌گیرد شورای نگهبان است. اعضای محترم شورای نگهبان هم به‌خوبی می‌دانند که رأی آن‌ها به‌عنوان حق‌الناس موردمحاسبه قرار خواهد گرفت؛ لذا نکند خناثانی اعتماد شما را نسبت به این دستگاه کم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha