یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ب

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت با ارائه طرح و مد لباس با پوشش اسلامی در برابر فرهنگ برهنگی غرب ایستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان، امروز در چهارمین جشنواره ملی فرهنگی هنری و نقش دانش بنیان فردخت، اظهار داشت: جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت با ارائه طرح و مد لباس با پوشش اسلامی در برابر فرهنگ برهنگی غرب ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) زن را محور خانواده معرفی کرده ولی ابلیس فرهنگ برهنگی را گسترش داد، تصریح کرد: شیطان به خاطر اینکه پیامبراکرم(ص) فرمودند ازدواج سنت من است، گفت، جشن طلاق بگیرید و ازدواج مرد با مرد و زن با زن را گسترش داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه براساس سنت پیامبر(ص) و اسلام، لباس زن باید ساده، زیبا و جمیل باشد، گفت: انسان مومن باید با لباس مرتب و پاک از منزل خارج شود.

امام جمعه کاشان، به وجود فرهنگ حیا در کاشان اشاره کرد و با بیان اینکه مردم کاشان برای مصون ماندن زنان از دید نامحرم در قدیم، دو کوبه بر درهای خانه هایشان نصب کرده بودند، اظهار کرد: کوبه‌هایی که در لنگه سمت راست درب خانه نصب می‌شد، به شکل سر شیر، مشت گره کرده یا اشکالی از این قبیل بود و به نسبت کوبه‌های سمت چپ سنگین‌تر بود، به همین دلیل صدایی بم‌تر داشت که اگر مردی بر خانه‌ای مهمان می‌شد این کوبه را می‌کوفت تا اهالی خانه بدانند که مردی بر آن‌ها مهمان است و به همین دلیل مرد خانه به استقبال او می رفت.

خانم تقاعدیان معاون ستاد اجرایی جشنواره ملی فردخت در کاشان نیز در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، خاطرنشان کرد: فعالیت جشنواره ملی فردخت رقابت در طراحی دوخت و پژوهش با محوریت پوشش ایرانی اسلامی با هدف اثرگذاری فرهنگ و هنرقدیم ایران اسلامی در ارتقای پوشش اجتماع محور می‌باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی فردخت با بکارگیری اساتید حرفه‌ای طراحی دوخت در جهت ارتقای فرهنگ مد و لباس با پوشش اسلامی تلاش‌های زیادی داشته است، گفت: این جشنواره با همکاری ۲۵ دستگاه اجرایی، دانشگاه‌ها و مجموعه‌های آموزشی شهرستان کاشان و دیگر شهرهای کشور به منظور ترویج پوشش اسلامی در طراحی مانتوهای اسلامی برگزار شد.

معاون ستاد اجرایی جشنواره ملی فردخت در کاشان، با اشاره به فعالیت ۲۴ دبیرخانه استانی این جشنواره، تصریح کرد: در چهارمین دوره جشنواره ملی فرهنگی فردخت کاشان از ۸۸۰ اثر مانتو اجتماع، ۶۵۰ طرح و ۲۳۰ پژوهش ارائه شد.

تقاعدیان با بیان اینکه جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت کاشان می‌تواند به یک بلوغ فنی و حرفه‌ای در اجتماع مطرح شود، اظهار کرد: جشنواره ملی فرهنگی هنری فردخت تنها جشنواره‌ای در کشور می‌باشد که توانسته در طراحی کالکشن اجتماعی خانواده فعالیت نماید.

وی ابراز کرد: در سال جاری ۴ دوره آموزشی طراحی دوخت با ۱۵۰ ساعت برای ۶۰۰ نفر از مخاطبین این جشنواره و اهدا مدارک معتبر بین المللی دانشگاه الزهرا(س) تهران و فنی حرفه‌ای به آنها برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha