دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار شهردار قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: مردمی بودن و مشارکت جوانان و نوجوانان در برنامه‌های دهه میثاق با ولایت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در جلسه ستاد بزرگداشت دهه میثاق با ولایت استان قم، اظهار کرد: به عنوان حوزه از تمام افرادی که در زمینه فرهنگ قم تلاش می‌کنند، قدردانی داریم.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) در مقامات باطنی ولایت در قله قرار دارند، مطرح کرد: این موضوع برای نشان دادن مقام زن و انسانیت کافی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه لیله القدر به معنای فاطمه الله است، عنوان کرد: مرحوم علامه مجلسی نقل‌های بسیاری در بحارالانوار برای این موضوع داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شب مخزن اسرار الهی است، خاطرنشان کرد: در شب مخزن‌هایی از علم خداوند وجود دارد که قابل وصف نیست که در آیات قرآن کریم نیز به آن‌ اشاره شده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در شب قدر دروازه‌های عالم غیب به روی بشر باز است، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) ذخیره علم امامت است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به جامعه شناسی مدینه پس از پیامبر(ص)، یادآور شد: حضرت فاطمه(س) توانست در مدینه پرچم‌دار ولایت شده و از انحراف مسیر اسلام جلوگیری کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه قم هزار و ۲۰۰ سال در تاریخ اسلام، تشیع و ایران جایگاه داشته است، ابراز کرد: این جایگاه موجب شده است تا قم ضمن چالش‌ها و آسیب‌های کشور درگیر آسیب‌های برنامه‌ریزی‌ شده و ویژه نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه این جایگاه قم مسئولیت و رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند، بیان کرد: قم موقعیت و نقطه حساس و استراتژیک فرهنگی جهان اسلام و تشیع است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه تغییر بافت جمعیت، طمع بیگانگان و آسیب‌های اجتماعی مجموعه‌ای چالش‌های قم هستند، اظهار داشت: تخریبی که این چالش‌ها برای قم خواهند داشت بیش از سایر نقاط کشور است.

وی با اشاره به اینکه در مسائل معنوی، اخلاقی و مذهبی به دوران پیش از کرونا باز نگشته‌ایم، مطرح کرد: یکی از علت‌های این اتفاق افسارگسیختگی فضای مجازی در زمان کرونا بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه شبهات بسیاری در ذهن نوجوانان و جوانان وجود دارد، عنوان کرد: باید برای شبهات پاسخ منطقی و دقیقی وجود داشته باشد و مناسبت‌های مختلف مانند دهه بصیرت فرصتی برای اهتمام بیش‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر حرکت جبهه‌ای اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: همچنین مردمی بودن و مشارکت جوانان و نوجوانان در برنامه‌های مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه دانش آموزان، دانشجویان و طلاب باید پرچمدار باشند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی است و ظرفیت فعالیت‌های مردمی در این انقلاب بسیار است.

وی با اشاره به اینکه با آگاهی بخشی و اقدامات درست باید به دنبال افزایش مشارکت‌های مردمی در انتخابات باشیم، یادآور شد:

رشد قابل توجه برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

در ادامه حجت الاسلام محمدعلی ذاکری رئوف رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات در دوره جدید رشد قابل توجهی داشته است که در نتیجه هم‌افزایی اعضای شورا است.

وی با اشاره به اینکه این هماهنگی موجب افزایش حضور مردم در مراسم‌های ملی و مذهبی شده است، مطرح کرد: در مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان که دید ملی به آن داریم تلاش می‌شود از ظرفیت‌های ملی نیز بهره‌مند شویم.

شخصیت مقام معظم رهبری معرفی شود

سپس حجت الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما برای سه دهه بصیرت، فجر و منتهی به انتخابات است، عنوان کرد: سالگرد سردار سلیمانی، رحلت آیت الله سبحانی، نیمه شعبان و اعتکاف نیز از مناسبت‌هایی هستند که تا پایان سال قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تریبون هزار مدرسه، هزار هیأت مذهبی ایرانی و اتباع، مدارس علمیه استان و ۳۰۰ نقطه تبلیغ محیطی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در استان قم حدود ۲۰۰ کانال بالایی دو هزار مخاطب داریم که باید در تمام آن‌ها پیوندی برای ایجاد گفتمان مشترک ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه باید به معرفی شخصیت مقام معظم رهبری توجه بیش‌تری داشته باشیم، تصریح کرد: هرچقدر در این عرصه بیش‌تر پیش رویم، وحدت و هم‌بستگی در جامعه افزایش پیدا خواهد کرد.

افتتاح ۱۵۴ پروژه شهری تا پایان سال

مهدی کلانترزاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم نیز با اشاره به اینکه از ابزارهای تبلیغاتی سطح شهر برای بیان رهنمودهای مقام معظم رهبری استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: گروه‌های جهادی و فرهنگی شهر در برنامه‌های مختلف همکاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۵۴ پروژه شهری افتتاح خواهند شد، مطرح کرد: این پروژه‌ها در ۴ گام و از میلاد حضرت زهرا(س) آغاز خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم با اشاره به اینکه در فضاسازی شهری به فرزندآوری توجه شده است، عنوان کرد: طبق دستور شهردار قم دیدارهای مردمی در مساجد و مصلای‌های نماز جمعه در دستورکار قرار دارد.

اجرای سرود حاج قاسم توسط دانش آموزان قمی

همچنین علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه آموزش و پرورش مخاطبین بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: در مدارس استان قم سرود حاج قاسم درحال تمرین است تا همزمان با سالروز شهادت ایشان به صورت گسترده اجرا شود.

وی از پویش رویداد آخراشه یاد کرد و گفت: این پویش با موضوع غزه بود که نمایشگاهی از آن در مصلی نماز جمعه و برخی از مدارس برپا خواهد شد.

برگزاری دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان قم

سپس زینب عبداللهی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه تلاش داریم تمام اقشار و سنین بانوان استان را تحت پوشش قرار دهیم، اظهار کرد: اگر موفقیتی در استان داشته‌ایم به برکت همکاری و هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف استان بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد اهداف استفاده کنیم، مطرح کرد: دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان قم در سال جاری برگزار خواهد شد.

برنامه‌های ولادت حضرت زهرا(س) در ۱۲ بقعه متبرکه

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جشنواره سرود دختران فاطمی با محوریت حجاب پیش بینی شده بود، اظهار کرد: به دلیل همزمانی با مسابقات معارفی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه این جشنواره به تاریخ دیگری موکول شد.

وی با بیان اینکه بخش معارفی مسابقات کشوری که بخشی از مسابقات بین المللی است به قم واگذار شده است، مطرح کرد: دو ۱۲ بقعه متبرکه برنامه‌هایی برای ولادت حضرت زهرا(س) تدارک دیده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: در این بقاع متبرکه غرفه‌هایی خواهیم داشت که مبلغین در آن‌ها حضور پیدا خواهند کرد و برنامه‌هایی با محوریت کودکان و نوجوانان اجرا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در این بقاع متبرکه ایستگاه‌های صلواتی نیز خواهیم داشت، عنوان کرد: تلاش داریم گامی در مسیر شادی آفرینی برای مردم در این ایام برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha