شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه انسان زمانی مغرور می‌شود که اتصالش با مبدا اصلی قطع می‌شود و قدرت خدا را نمی‌بیند، گفت: قرآن کریم راه حل گرفتار نشدن در این مشکلات را اقامه نماز و ارتباط با خداوند دانسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در اجلاس استانی نماز، با بیان اینکه زمانی که قرآن به تحلیل انسان می‌پردازد او را موجودی ضعیف می‌خواند، اظهار داشت: انسان با تمام ظرفیت‌هایی که دارد اما ممکن است به اسفل السافلین سقوط کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر انسان رها شود، نتیجه‌اش سقوط به بدترین نقطه جهنم خواهد بود، گفت: این سقوط انسان نتیجه عدم ارتباط با خداوند است و جامعه‌ای که منقطع از خداوند است، جامعه‌ای اهل بخل و ضعیف خواهد بود.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه انسان زمانی مغرور می‌شود که اتصالش با مبدا اصلی قطع می‌شود و قدرت خدا را نمی‌بیند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم راه حل گرفتار نشدن در این مشکلات را اقامه نماز و ارتباط با خداوند دانسته است.

وی با بیان اینکه باید صفات فردی و جامعه مدیریت شود، یادآور شد: اگر این صفات به درستی مدیریت نشود جامعه و یا فرد مبتلا به کفر و نفاق خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه حرص و طمع فی نفس بد نیست و آنجا که جهت منفی پیدا می‌کند نامناسب است، گفت: نماز می‌تواند به صفات انسانی جهت مثبت دهد و جامعه را از صفات منفی جهت‌دار نجات دهد.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه آموزش و پرورش، توجه به مسئله تربیتی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اگر امروز برای نسل حاضر به دنبال راهکار هستیم، اصلی‌ترین راه آن همان است که قرآن گفته و آن بازگشت به نماز و اقامه نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، افزود: نماز، من و شما را از خودِ منفی نجات می‌دهد، به بیان دیگر اگر تنها به خود بپردازیم، خدا و دیگران فراموش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر فردی تنها خود را ببیند دیگر نه جامعه را می‌بیند نه خدمت به مردم را، یادآور شد: البته این زمان، این موجودی چشم بسته‌ است که فقط خودش را می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با طرح این سوال که این اجلاسیه‌ها تا چه میزان می‌توانند به توسعه فرهنگ نماز کمک کنند، اظهار کرد: امروز نیازمند اقدام و عمل هستیم، صرف برگزاری این اجلاسیه در عین حال که لازم است، کافی نیست و باید اقدام عملی در این زمینه انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه حمایت از نماز در آموزش و پرورش تنها نیازمند دعا و برگزاری این اجلاسیه‌ها نیست، ابراز کرد: فرهنگ نیازمند به حمایت است، در استان فارغ از بودجه‌های دولتی خواهش بنده این است که مسئولان به دنبال منبع پایداری فقط برای نماز باشند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه هر چقدر در عرصه اقتصادی تلاش کنیم اما به فرهنگ توجه نشود، رضایت مردم کسب نخواهد شد، اظهار کرد: رفع مشکلات اقتصادی در جامعه یک ضرورت است، اما نباید این مشکلات باعث غفلت از فرهنگ شود.

وی با اشاره به شبهه‌ای در رابطه با شاهزاده حسین(ع)، گفت: در صحبتی که با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان داشتیم مطرح شد که برای حل مشکل شاهزاده حسین(ع) پیشنهادهای مختلف و خامی مطرح شد که یکی از این راهکارها، این بود که بانک ملی که وقف امامزاده است، در اختیار بانک قرار گیرد و تبدیل به احسن شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، یادآور شد: قطعاً اجرای این طرح باید با همراهی و همکاری همه مردم مسئولان و هیئت امنا باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha