یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
دفاعیه

حوزه/ طلبه سطح ۳ رشته تفسیر و علوم قرآن مدرسه علمیه تخصصی فاطمة الزهرا(س) اصفهان، از پایان نامه خود با عنوان: «ویژگی های یاران امام زمان(عج) درآیات و روایات» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان؛ منصوره ملکیان دستجردی، طلبه سطح ۳ رشته تفسیر و علوم قرآن مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا(س) اصفهان، صبح امروز، از پایان نامه خود با عنوان:«ویژگی های یاران امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) درآیات و روایات»، با راهنمایی دکتر علیرضا زکی زاده رنانی وداوری حمید الهی دوست دفاع کرد.

ملکیان دستجردی در دفاع از پایان نامه خود گفت: یاران امام‌زمان(عج) همراهان او هستند که در زمان ظهور او را در قیام و تشکیل حکومت جهانی یاری می‌کنند. آگاهی از ویژگی ها و معیارها یاران امام‌زمان(عج) به انسان ها کمک می کند تا راه را بهتر شناخته و در صف منتظران با بصیرت قرار گیرند.

وی با اشاره به یافته های این پژوهش با روش توصیفی تحلیلی گفت: ایمان و اعتقاد راسخ، تقوا، علم و معرفت الهی، عبادت و بندگی، بصیرت، دارای قدرت روحی والا، شجاعت یاران مهدی(علیه‌السلام) و روحیه شهادت طلبی، نهراسیدن از سرزنش ها، مزیّن بودن به صفت حکمت، عصاره فضائل ملت ها، رابطه عاشقانه با پروردگار و بهره مندی ممتاز از علوم برخی از این ویژگی‌های نفسانی و روحی یاران امام‌زمان(عج) است.

ملکیان دستجردی ادامه داد: تعهد به ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، انصاف و مواسات، روحیه حماسی و سلحشوری، عدالت پیشگی و دادگری، فرمانبری، یاد خدا و خداباوری، ایثار و از خودگذشتگی، طلب آمرزش، استقامت و یاری، ثبات در دینداری، حرکت انقلابی نه گام به گام، انضباط و روحیه تشکیلاتی و جذب پیروان ادیان الهی از طریق گفتمان ادیانی برخی از ویژگی های عملی و رفتاری یاران امام‌ زمان(عج) از منظر آیات و روایات محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha