پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ آیین رونمایی از کتاب النبراس فی حاشیه الاساس

حوزه/ آئین رونمایی از کتاب «النبراس فی حاشیة الأساس» در مرکز تدوین متون و منابع درسی حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سومین برنامه‌ از برنامه‌های رونمایی کتاب مرکز تدوین متون و منابع درسی حوزه‌های علمیه با عنوان «النبراس فی حاشیة الأساس» امروز (دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲) در این مرکز برگزار شد.

ببینید:

تصاویر آیین رونمایی از کتاب النبراس فی حاشیه الاساس

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین فرهاد عباسی مدیر مرکز تدوین متون و منابع درسی حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین محسن زارع‌پور (کرمانشاهی) مولف کتاب «النبراس فی حاشیة الأساس» حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن زارع‌پور (کرمانشاهی) در حاشیه این آئین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه کتاب «الأساس فی أصول الفقه» توسط حجت الاسلام محمدحسین عبدی تألیف و وارد سیر درسی شد، اظهار کرد: بنا به پیشنهاد مولف، شرح و حاشیه توسط اساتید تألیف شد و با همکاری مولف الاساس این تعلیقات صورت گرفت و ابهامات کتاب تبدیل به تعلیق شد.

وی با بیان اینکه در این کتاب ۶ هزار تعلیقه معادل ۴۱۶ هزار کلمه در سه جلد به چاپ رسید، مطرح کرد: کتاب «النبراس فی حاشیة الأساس» به زبان عربی و در ۵ باب و یک خاتمه شامل «جلد اول: مباحث الفاظ»، «جلد دوم: ادله قطعیه و ادله ظنیه»، «جلد سوم: "اصول عملیه"، "تعادل و تراجیح"» و «خاتمه: اجتهاد» منتشر شده است.

استاد حوزه با اشاره به اینکه النبراس به معنای چراغ راه است، عنوان کرد: بخش تبیینات شامل ۵ تعلیقه و ۱۷۷ هزار کلمه برای طلاب مبتدی جنبه توضیحی و مابقی حواشی شامل ۶۰۵ تعلیقه معادل ۲۴۰ هزار کلمه جنبه تکمیلی و تحقیقی دارد که برای مرور بهتر است و مناسب طلاب مبتدی نیست.

وی با بیان اینکه تمام مطالب به کتاب‌های اصولی مستند است، خاطرنشان کرد: مجموع تعلیقات این کتاب در ۱۲۰ جلسه علمی با مولف مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زارع‌پور با اشاره به اینکه حدود هزار سؤال طلاب در رابطه با محتوای کتاب در قالب تعلیقه در این کتاب آمده است، تصریح کرد: این کتاب چراغی برای ادامه راه طلبه است و حدود ۵۰ فعالیت در متن کتاب انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha