شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
image.png

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، راهبرد تقریبی جامعةالمصطفی را برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد:‌ دشمنان بیشترین انتفاع را از تفرقه و اختلاف میان مذاهب اسلامی می برند که به فتنه‌هایی همچون تکفیر و خشونت در جهان اسلام می‌انجامد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شماری از علما و اساتید بحرینی حوزه علمیه قم امروز با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیس جامعةالمصطفی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به علمای بحرینی و گرامیداشت یاد شهدای مقاومت اسلامی به ویژه شهدای اخیر فلسطین و لبنان و سردار شهید سیدرضی موسوی، اظهار کرد: پشتوانه مقاومت اسلامی خون‌های پرقیمت و ارزشمند شهدای ماست و همه توفیق‌های جبهه مقاومت از این جهت به دست آمده است.

وی در ادامه به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و افزود:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی علاقه فراوانی برای تحصیل علوم و معارف اسلامی در حوزه علمیه قم از سراسر جهان پدید آمد که به تاسیس جامعةالمصطفی انجامید و این مرکز علمی اکنون میزبان ده ها هزار دانش پژوه از مذاهب مختلف اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، راهبرد تقریبی جامعةالمصطفی را برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:‌ دشمنان بیشترین انتفاع را از تفرقه و اختلاف میان مذاهب اسلامی می برند که به فتنه‌هایی همچون تکفیر و خشونت در جهان اسلام می‌انجامد. جامعةالمصطفی ارتباط حسنه با مذاهب اسلامی را از انقلاب اسلامی آموخته است و در برنامه‌های آموزشی و دانشگاهی خود مدنظر قرار می‌دهد.

وی انتقال پیام مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را مستلزم گسترش و توسعه میراث علمی حوزه های علمیه دانست و یادآور شد:‌ فقه، اصول و سایر علوم دینی که از ذخایر گرانبهای حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید، امروز باید در عرصه‌های مختلف زندگی بشری نمود یافته و پاسخگوی انواع نیازهای معرفتی باشد، به همین منظور در حوزه علمیه قم و جامعةالمصطفی العالمیه در کنار علوم سنتی، انواع رشته‌های تخصصی نیز راه اندازی شده است.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه ارتباط با مراکز علمی دنیا را یکی از ضرورت‌های پیش روی حوزه علمیه دانست و ابراز داشت: المصطفی امروز بیش از ۳۵۰ تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج از کشور دارد که این ارتباطات نقش بسزایی در گسترش معارف اهل بیت(علیهم السلام) در مجامع علمی جهان ایفا می‌نماید.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان از تلاش ها و خدمات علمی اساتید و علمای بحرینی حوزه علمیه تقدیر و تشکر کرد و برای آنان توفیق بیشتر در راه گسترش و نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) را مسئلت کرد.

در ابتدای این جلسه برخی از علمای بحرینی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

راهبرد تقریبی جامعةالمصطفی برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha