دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علیخانی

حوزه/ شورای هماهنگی نهادهای حوزوی با ایجاد غرفه تخصصی در نمایشگاه بین المللی مدیریت بحران، با عنوان «ایران قوی» شرکت کرده است.

حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران در خصوص حضور ستاد حوزوی مواجهه با حوادث غیرمترقبه در نمایشگاه بین المللی مدیریت بحران گفت: دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲ در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شده است و حوزه های علمیه نیز غرفه ای به منظور معرفی گوشه ای خدمات طلاب جهادگر و مواجهه حوزه با حوادث مترقبه در این نمایشگاه دایر کرده است.

فیلم | گزارشی از غرفه ستاد حوزوی مواجهه با حوادث غیرمترقبه در دومین نمایشگاه مدیریت بحران ایران قوی

وی افزود: در این سه روز مجموعه های مختلفی از جمله شرکت های دانش بنیان و صنعتگران و گروه های جهادی ونهادهای متولی مواجهه با حوادث و سوانح و دستگاه های فرهنگی از جمله مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این نمایشگاه حضور دارند.

مسئول هماهنگی ستاد حوزوی مواجهه با حوادث غیرمترقبه تصریح کرد:این نمایشگاه با سخنرانی وزیر کشور آغاز به کار کرد، برخی محصولات پژوهشی اعم از کتاب و جزوات کاربردی گوشه های از دستاوردهای حوزه در مدیریت بحران توسط این ستاد به نمایش در آمده است.

وی افزود: همچنین بخشی از تصاویری از یادگار طلاب جهادگرمان در زمانی که سیل، زلزله و کرونا مردم را به زحمت انداخته بود و طلاب برای کاهش رنج و آلام خانواده ها و مردم به دور از هرگونه هیاهو و نگاه سیاسی و حزبی و قشری و خدمات گسترده ای را به مردم ارایه کرده اند نیز به نمایش درآمده است.

مدیر گروه های جهادی حوزه بیان کرد: در این غرفه ۳۵ جلد کتاب از مجموعه نهادی حوزوی گردآوری شده است و برای نمایش در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی در تشریح این کتب گفت: از جمله این کتاب ها می توان به کتابهایی چون از بم تا کرمانشاه که تجربه حضور روحانیت از زلزله بم تا کرمانشاه را روایت می کند و و روش های مواجهه با کرونا که مکتوب شده است اشاره کرد.

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: در زمینه تجربه نگاری محصولاتی که نیاز کامل مجموعه های جهادی حوزوی و غیر حوزوی را پاسخ بدهند به شکل کامل تولی نشده است، ولی گزارش های تجربیات تحت عنوان تجربه نگاری در اردوهای جهادی جمع آوری شده است.

مسئول هماهنگی ستاد حوزوی مواجهه با حوادث غیرمترقبه در خصوص میزان آمادگی عملیاتی طلاب جوان برای حضور در میدان های خدمت در حوادث غیر مترقبه گفت: تمامی مدارس علمیه کشور آموزش های امداد و نجات را برای طلاب خود در نظر گرفته اند تا طلاب بتوانند از این توان برای نقش آفرینی برای حضور در امکان مختلف استفاده کنند.

وی افزود: ۲۰ هزار طلبه خواهر و برادر در دوران کرونا با روش ها و ابزار و عملکردهای مختلف در کنار کادر درمانی، از ماسک دوزی و تهیه ارزاق و پخش آنها و همچنین خدمات درمانی و تغسیل و دفن اموات و... به کمک مردم شتافتند ولی قطعا حتی ۱۰ درصد این خدمات نیز بازتاب رسانه ای نداشت.

معاون مجموعه ستاد بحران حوزه های علمیه بیان کرد: برپایی این غرفه در این نمایشگاه فرصتی برای ارایه این زحمات و فعالیت ها بود. قطعا حتی گوشه ای از این زحمات نیز در این نمایشگاه وکارهای مشابه نیز متجلی نخواهد شد زیرا عمق این فعالیت ها غیر قابل تصور است.

حجت الاسلام علیخانی بیان کرد: باید ضعف خود را در عرصه رسانه ای کردن فعالیت های جهادی بپذیریم. روحانیت تنها در حوزه بصیرت افزایی در پای منبر خلاصه نمی شود، بلکه در عرصه های مختلف همیشه پای کار جامعه و مردم و خدمت رسانی به جامعه بوده اند. روحانیت همیشه در حل بحران های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و حتی بلایای طبیعی پیشگام بوده است.

وی گفت: باید بستری فرام شود که حضور روحانیت و سایر اقشار که در فعالیت های جهادی شرکت می کنند از طریق رسانه ملی و شبکه های ارتباطی بیشتر شود. در حقیقت هیچ کار جهادی نباید انجام شود، مگر آنکه پیوست رسانه ای آن دیده شود.
مسئول هماهنگی ستاد حوزوی مواجهه با حوادث غیرمترقبه در پایان به نقش شورای هماهنگی نهادهای حوزوی به عنوان هدایت کننده این جریان مردمی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha