دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دوره خبرنگاری

حوزه/ از صبح امروز دوره کارگاه آموزشی خبرنگاری در بوشهر با حضور علی قمشی استاد کشوری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، وحید حیدری معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری دفتر مطالعات و رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه نشر آوران، دوره آموزشی خبرنگاری را با حضور اساتید مجرب در پنج موضوع "خبرنویسی"، "تکنیک مصاحبه"، "گزارش نویسی"، "شیوه نگارش در مطبوعات" و "روابط عمومی" برگزار می‌کند.

حیدری بیان کرد: این دوره آموزشی از امروز پنج‌شنبه با موضوع خبرنویسی در سالن کنفرانس اداره کل آغاز شد که مواردی هم‌چون عناصر خبرنویسی، نحوه انتخاب تیتر، لید خبر، متن خبر، چگونگی افزایش ارزش خبر، سبک‌های خبرنویسی و دیگر موضوعات اصول خبرنویسی توسط علی قمشی استاد دوره ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، اظهار کرد: در ادامه "تکنیک مصاحبه" با حضور (استاد مهدی توکلیان) در ۱۴ دی‌ماه از ساعت ۸ الی ۱۶، "گزارش نویسی" (استاد مهدی توکلیان) در ۱۵ دی‌ماه از ساعت ۸ الی ۱۶، "شیوه نگارش در مطبوعات" (استاد مهدی صالحی) در ۲۸ و ۲۹ دی‌ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ و "روابط عمومی" (مصطفی آجرلو) در ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه ساعت ۸ الی ۱۶ برگزار خواهد شد.

حیدری افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر این دوره را با هدف ارتقای توانایی‌های اصحاب رسانه در بخش‌های مختلف این حوزه، آشنایی با جدیدترین تکنیک‌های خبرنویسی، مصاحبه و گزارش نویسی و پرورش خبرنگاران جوان و نوجوان برنامه‌ریزی و برگزار کرده است.

وی ابراز کرد: رسانه‌ها به عنوان مولفه‌ای اثرگذار نقش غیرقابل انکاری در توسعه و پیشرفت یک جامعه دارند که می‌توانند با مطالبه‌گری در راستای ارتقای حوزه‌های مختلف یاری‌رسان مجموعه‌ها نیز باشند.

حیدری تصریح کرد: خبرنگاران نقش اساسی و مهمی در جامعه دارند که رویدادها را دقیق و صادقانه انعکاس می‌دهند و به عنوان راویان حق و آگاهی‌بخشی شناخته می‌شوند.

وی اظهار کرد: افزایش دانش و اطلاعات خبرنگاران، زمینه رشد بخش‌های مختلف جامعه را فراهم می‌کند زیرا با نقدهای منصفانه و ارائه راهکار می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: امروزه سواد رسانه‌ای یکی از موضوعاتی است که آشنایی با آن برای هر فرد لازم و ضروری است که سعی داریم در این راستا نیز فعالیت‌های مؤثری انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha