سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه

حوزه/ دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی گفت: ساترا باید نظارت بر فیلم‌های شبکه خانگی را جدی بگیرد و اگر سریالی مسائل نامشروع را علنی نشان بدهد، علاوه بر اشکال به تهیه‌کنندگان، اشکال اصلی بر ساترا وارد است که نظارت را درست انجام نداده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به دغدغه‌های فراوانی که در خصوص محتوی فیلم‌های نمایش خانگی وجود دارد، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی مسئولیت نظارت بر صوت و تصاویر فراگیر در ساحت سریال‌های خانگی بر عهده ساتر است.

وی ادامه داد: اختلافی بود که بیش از ۸ سال بین صداو سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود داشت که این اختلاف با همکاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس صدا و سیما حل شد و به صورت یک ماده واحده در شورا مصوب کردیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه ابراز داشت: آیین‌نامه اجرایی و عملیاتی فعالیت‌های صوت و تصویر فراگیر در حال تدوین است که به‌زودی نهایی خواهد شد.

وی بیان داشت: ساترا باید نظارت بر فیلم‌های شبکه خانگی را جدی بگیرد و اگر سریالی مسائل نامشروع را علنی نشان بدهد، علاوه بر اشکال به تهیه‌کنندگان این نوع سریال‌ها، اشکال اصلی بر ساترا وارد است که نظارت را درست انجام نداده است.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی تأکید کرد: دایره استفاده از تولید ابزارها و سریال‌های خانگی وسیع بوده و تنگ‌نظرانه نیست؛ ولی نباید به ترویج فحشا و منکر منجر شود همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که ما با سینما مخالف نیستیم؛ بلکه با ترویج فحشا و منکر مخالفیم.

وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد ساترا را داریم و میز تخصصی برای صوت و تصویر فراگیر ایجاد کردیم و علاوه بر تصویب اسناد صوت و تصویر فراگیر، نظارت هم وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    بی خبری برخی از یزرگان حوزه فرهنگی جای بسی تعجب است الان تمام فیلم های سینمایی و سریال های روز دنیا تحت وب قابل دانلود است یعنی فیلمی که در سینماهای امریکا روی پرده است با بهترین دوبله و کیفیت ، مجانی در اختیار مخاطب ایرانی فرار دارد > آن وقت صدا و سیما انتظار دارد کنشگر فرهنگی باشد