شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طلاب شرق استان گلستان

حوزه/ حجت الاسلام ترابی گفت: شکل گیری رقابت های انتخاباتی با حضور نمایندگان همه جناح های سیاسی، بسیار مهم و از مهمترین پایه های شکل گیری حضور حداکثری مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی، امام جمعه گنبد در جلسه طلاب و فضلای شرق استان گلستان که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب و فضلا، ضمن اشاره به موضوع انتخابات، ایجاد فضای رقابتی سالم انتخاباتی را از الزامات شکل‌گیری شور انتخاباتی توصیف کرد و اظهار داشت: طرح مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه در راستای برپایی دهه تبلیغات انتخاباتی راهکاری ارزشمند در تقویت شور انتخاباتی و خلق حضور حداکثری ملت خواهد بود.

وی ابراز داشت: روحانیت شیعه در گذرگاه‌های مختلف و در سخت‌ترین شرایط تاریخی همواره پرچم‌دار تبلیغ معارف دینی در سطوح مختلف اجتماعی بوده است.

امام جمعه گنبد در ادامه ضمن تشریح اوضاع انتخاباتی شهر گنبد، به نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری در استان اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به ثبت‌نام‌های صورت گرفته و رأی‌دهی‌های قومی و عشایری، وضعیت شکل‌گیری شور انتخاباتی در استان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی ضمن تأکید بر توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، شکل گیری رقابت های انتخاباتی با حضور نمایندگان همه جناح های سیاسی را بسیار مهم و از مهمترین پایه های شکل گیری حضور حداکثری توصیف نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از وضعیت مساجد شرق استان ارائه کرد و گفت: متاسفانه تنها در بخش کمی از مساجد شیعیان نماز جماعت صبح برگزار می شود.

تحقق حضور حداکثری در انتخابات نیازمند شرکت تمام جناح‌های سیاسی است

امام جمعه گنبد دین داری علمایی و اخلاق مداری روحانیون را تضمینی بر تاثیرگذاری و ارتقاء جایگاه اجتماعی و سیاسی طلاب و روحانیون برشمرد و بر اهمیت محوریت روحانیت در شرق استان گلستان و ارتقاء جایگاه ایشان در تصمیم گیری‌های فرهنگی منطقه تصریح کرد.

وی با اشاره به این که شهر گنبد از منظر هیئت‌های مذهبی از جایگاه و وضعیت خوبی برخوردار است، یادآور شد: شیوه تبلیغ انعام و اکرام و خلق مشارکت عمومی برای تجلی بُعد فرهنگ دینی در سطح شهر، بهترین شیوه تبلیغ معارف در میان نسل جوان امروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبیین موضوع کتاب «چشمه در بستر» به بحث فلسطین اشاره و پیروزی جبهه مقاومت اسلامی را غیر قابل انکار توصیف و عملیات طوفان الاقصی را نوید پیروزی جبهه مقاومت و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی برشمرد و وضعیت جبهه مقاومت و توانمندی‌های عظیم ایشان را مرهون عمل به وعده‌های الهی دانست.

امام جمعه گنبد در پایان سربازان جبهه مقاومت را یاران آخرالزمانی امام حسین علیه السلام دانست و طلاب حوزه های علمیه را میدان داران نشر و تبیین معارف ناب الهی به گستره جهان توصیف کرد.

تحقق حضور حداکثری در انتخابات نیازمند شرکت تمام جناح‌های سیاسی است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت نقش آفرینی طلاب و روحانیون در عرصه های مختلف تعلیم، تعلم و نشر و تبلیغ معارف ناب الهی، تصریح کرد: اگر ایثار و از خودگذشتگی علمای سلف حوزه‌های علمیه نمی‌بود، امروز شاهد شکوه و عظمت حوزه علمیه قم نبودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی، عملیات طوفان الاقصی را نسیم آزادی قدس تعبیر نمود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره بر اهمیت نقش آفرینی طلاب در عرصه انتخابات برای خلق شکوه حضور ملت پای صندوق های رأی و لزوم راه‌اندازی دهه تبلیغ در دوران انتخابات برای ترویج اخلاق انتخاباتی و حضور حداکثری مردم تأکید نمود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha