شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
پور زارعی

حوزه / استاد خوشنویسی گفت: هر اثری هنری رویداد «شهید اردهال» یک‌ مبلغ رسانه‌ای برای حوزه فرهنگی، گردشگری کاشان و معارف ناب ارزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، مسعود پورزارعی شرکت کننده رویداد شهید اردهال که برای دومین سال متوالی در این رویداد فرهنگی هنری شرکت دارد با تاکید بر استفاده از ظرفیت ناب گردشگری کاشان برای برگزاری رویدادهای گرافیکی دیگر گفت: نمایش آثار تولیدی رویداد «شهید اردهال» برازی گردشگران در سازه‌ها و بناهای تاریخی کاشان حتی با آثار گرافیکی دارای طراحی زبان‌های مختلف خارجی را سفیر و مبلغ رسانه‌ای برای کاشان و ظرفیت‌های متنوع آن در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی و جذب آنها در این حوزه‌ها عنوان کرد.

وی قابلیت و ظرفیت افزایش برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری کاشان را علاوه بر موضوعات و محورهای مذهبی و دینی مورد تاکید قرار داد و برگزاری رویدادهای گرافیکی حتی برای نمادهای برجسته گردشگری این خطه از جمله شخصیت امیرکبیر، باغ فین، کویر، خانه‌های تاریخی و حتی برای امامزاده آقاعلی عباس(ع) و روستای گردشگری ابیانه را خواستار شد.

پورزارعی تصریح کرد: تاثیرگذاری نافذ معرفتی این رویداد فرهنگی هنری با معرفی القاب سلطانعلی بن باقر(ع) در حماسه جهاد و شهادت حضرت مشابه نحوه شهادت سیدالشهدا علاوه بر نسل جوان قابلیت ارتباط با گردشگر خارجی در معرفی کاشان فرهنگی و مفاهیم دینی را دارد.

وی اظهار داشت: اتصال امامزاده سلطانعلی بن باقر(ع) به خاندان وحی و به عنوان نوه سیدالشهدا (ع)تأثیرگذاری بیشتری در تولید آثار هنری جذاب در قالب کتیبه با عموم مردم و ارتباط با آنها در ایجاد شور و حال معنوی دارد.

این هنرمند با تاکید بر اینکه کتیبه‌های هنری تولیدی رویداد شهید اردهال ارتباط عمیقی با مردم در تکایا و حسینیه‌ها پیدا خواهد کرد افزود: با توجه به اینکه کاشان شهر گردشگری و توریسم پذیر است حتی تولید آثار تایپوگرافی در صورت وجود شرایط طراحی با فرمت زبان خارجی تاثیر بین‌المللی خود بر گردشگران خارجی را نیز در معرفی این شخصیت مذهبی، منطقه فرهنگی کاشان و مفاهیم ارزشی و دینی خواهد داشت.

پورزارعی، نسب شهید اردهال در شاخصه کرامت و شهادت از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را برای برجسته سازی و معرفی آن حضرت در رویداد هنری شهید اردهال را یادآورشد و گفت: حتی حضور هنرمندان در این رویداد خود یک کرامت و عنایت حضرت سلطانعلی بن باقر(ع) برای آنها است.

وی ضمن ارزیابی مثبت و ارزشمند برگزاری رویداد شهید اردهال در کاشان با این سطح عالی حتی در سرعت اکران آثار همزمان با برگزاری این رویداد اظهارداشت: نقطه قوت و قابل تقدیر عوامل اجرایی برای نمایش آثار در فضای مجازی و فیزیکی برای هنرمندان در نخستین دوره رویداد بسیار شیرین، لذت‌بخش و خاطره‌انگیز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha