دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
سردار مثنوی

حوزه/جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سهم استان در برخورداری از سرانه‌های فرهنگی ضعیف و صرفاً مختص به مسجد نیست و در حوزه‌های علمیه نیز همین گونه است، تاکید کرد: سال‌ها در زمینه ضعیف بودن سرانه‌های فرهنگی استان دغدغه وجود دارد و بضاعت سپاه نیز در زمینه تقویت این حرکت‌ها کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، سردار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با برخی از مسئولان کشوری و استانی که در اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت جهاد تبیین، مراکز مهمی مثل نماز جمعه، اصناف، بازاریان و سایرین در مواجهه با مسائل روز، شناخت فتنه ها و حتی خیزش ها نقش مهمی دارند و می توان گفت «نظام گفتار درمانی»، می‌تواند اثربخش باشد.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به واسطه هویت دینی، انقلابی گری، ولایت مداری، ارتباط خوب با روحانیت و همچنین ظرفیت سادات در استان، بحث جهاد تبیین در مواجهه با مسائل نظام گفتار درمانی محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه روحیه سلحشوری و غیرت در مردم استان کهگیلویه و بویراحمد موج می‌زند، افزود: به برکت سال‌های اخیر و مدیریت در سطح استان، همگرایی لازم وجود دارد.

سردار مثنوی ادامه داد: امروز در سطح دستگاه‌های فرهنگی استان از حوزه‌های علمیه تا دستگاه‌های دیگر که به عنوان متولیان حوزه فرهنگ زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان فعالیت دارند، اتفاقات بسیار مبارکی رخ داده است.

همگرایی لازم در استان بین دستگاه های فرهنگی وجود دارد

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه همگرایی لازم در این استان بین دستگاه های فرهنگی وجود دارد، بیان کرد: صدا و سیما، رسانه و فضای مجازی در این استان بیش از آنچه که آسیب پذیر باشند، در اختیار کارهای فرهنگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های عمده ما که باید در سطح کلان ملی به آن رسیدگی شود این است که متاسفانه این همگرایی و هم راستایی در فضای مسجد وجود ندارد.

سردار مثنوی یادآور شد: با توجه به اینکه اوقاف، سازمان تبلیغات، سپاه و دیگر نهادهای فرهنگی در مسجد نقش دارند و با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها، بیشتر می‌طلبد که کار فرهنگی در مساجد صورت گیرد.

سهم استان در برخورداری از سرانه‌های فرهنگی ضعیف است

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سهم استان در برخورداری از سرانه‌های فرهنگی ضعیف و صرفاً مختص به مسجد نیست و در حوزه‌های علمیه نیز همین گونه است، تاکید کرد: سال‌ها در زمینه ضعیف بودن سرانه‌های فرهنگی استان دغدغه وجود دارد و بضاعت سپاه نیز در زمینه تقویت این حرکت‌ها کافی است.

وی به نشست با سردار سید ضیاءالدین حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این نشست برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت که طی دو سال آینده ۸۲ مسجد را که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۶۰ درصد است، را تکمیل کنیم.

سردار مثنوی با بیان اینکه همه ما در دستگاه های فرهنگی در حوزه گفتمانی به «محله اسلامی» رسیدیم، گفت: در سطح ملی به لحاظ گفتمانی همگرایی لازم ایجاد شده و این مهم زمانی تحقق پیدا می‌کند که مسجد به استانداردهایی لازم برسد و نقش خود را در محله اسلامی بیش از سایر مکان‌ها ایفا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha