یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ررسی آینده‌پژوهانه حجاب؛ تحلیل روندها و پیامدها در مشهد

حوزه/ نشست تخصصی «بررسی آینده‌پژوهانه حجاب؛ تحلیل روندها و پیامدها» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی‌نژادمعاون فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان رضوی و دکتر قرونه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی‌نژاد در نشست تخصصی «بررسی آینده‌پژوهانه حجاب؛ تحلیل روندها و پیامدها» به بررسی وضعیت کنونی حجاب در ایران پرداخت و با اشاره به فتنه سال گذشته دشمن، گفت: در سال گذشته دشمن به اهداف و نتایجی که مد نظرش بود، نرسید و قله‌هایی که در این زمینه ترسیم کرده بود را نتوانست فتح کند.

معاون فرهنگی اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در شرایط فعلی دشمن بر روی سه طیف از اقشار مردم متمرکز شده: دانش آموزان، اصناف و بازاریان و جامعه زنان. ما از مسئولان و فعالان هر سه عرصه دعوت کردیم تا برای مقابله با نقشه دشمن، اقدامات عملیاتی لازم را اتخاذ کنند.

در ادامه این نشست، دکتر حسن قرونه آینده پژوه و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز به تحلیل روند حجاب در ایران از گذشته تا آینده پرداخت و راهبردهای دشمن را تشریح کرد.

دکتر قرونه، راهبرد لانه‌گزینی را مهمترین راهبرد دشمن برای مقابله با حجاب در ایران عنوان کرد و گفت: دشمنان به صورت خاموش به دنبال تکثیر هنجارشکنی در موضوع حجاب هستند.

وی راهبرد دوم مقابله با حجاب را ایجاد حس یاس و ناامیدی قشر مذهبی از نظام و حاکمیت دانست و اظهار داشت: در مقابله با این دو راهبرد، باید دو راهکار کوتاه مدت و بلند مدت اتخاذ شود. راهبرد کوتاه مدت، امر به معروف و نهی از منکر لایه ای است و راهبرد دوم که بلند مدت است، کنش استعاره‌ای برای تغییر سبک زندگی جامعه از سبک غربی به اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha