پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت‌الاسلام حاجبی

حوزه / امام جمعه شهرستان قشم گفت : شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر کارهای میدانی در گره گشایی ذهن مردم در حوادث و وقایع نیز موفق بود و مردم را به آینده انقلاب امیدوارتر می کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم امروز در گردهمایی طلاب تشیع و تسنن با نگاه وحدت و همدلی که در راستای سلسله نشست های ترویج مکتب شهید قاسم سلیمانی در مدرسه علوم دینی اهل سنت روستای گیاهدان برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ پر از بصیرت ها و بی بصیرت است آن کسانی که در کنار رسول الله از جان خود برای دین خدا چه از زنان و مردان گذشتند یا بی بصیرت های که باعث انحراف جامعه اسلامی و لطمات زیادی به خاطر جاه طلبی به اسلام وارد کردند.

وی افزود: دشمن با ایجاد تعصب های کور در میان مسلمانان به دنبال تفرقه و تشتت بوده و تاریخ معاصر ما را استثمار کرده و انسان های زیادی را به بردگی گرفته است.

امام جمعه شهرستان قشم ادامه داد: کشورهای به ظاهر استعمارگر که با ترویج آبادانی وارد کشورها می شدند، اما استعمار فرهنگی می کردند و برای حکومت ها هیچ هویتی قائل نبودند امروز در دنیا سخن از آزادی می زنند.

حجت‌الاسلام حاجبی گفت: در تاریخ معاصر ایران نیز برای منافع خود یک سوم مردم ما را با قحطی از بین بردن و در برهه ای از تاریخ نیز یک راه آهن شمال به جنوب برای هدف استکباری خود ساختند.

وی اضافه کرد: بعد از سقوط شوروی یک انقلاب نو پدید و بدیع به نام جمهوری اسلامی حرف نوعی مبتنی بر ایمان و اقتصاد بر پایه بازار و سیاست عین دیابت شکل گرفت و حاضر نبودند که حرف این انقلاب را بشنوند و از همان ابتدا مخالفت کردند.

امام جمعه قشم گفت : قطب اسلام ناب در تقابل با استکبار در منطقه غرب آسیا شکل می گیرد که در اذهان آنها دین و مذهب قتلگاه انسان است و این تقابل پیرامون مذهب اسلام است.

حجت‌الاسلام حاجبی خاطرنشان کرد: برای تضعیف اسلام بهترین گزینه تعصب های کورکورانه بود که پرچمداری دنیا اسلام را در دست بگیرند و با نشان دادن کشتارهای آنها گفتمان اسلام را برای جهان بد جلوه دهند.

وی افزود: گفتمان اسلام بر اصل رحمت و مودت است و پیام کتاب آسمانی آن یعنی قرآن کریم بر پایه رحمانیت و رحیمیت بنا شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قشم ابراز داشت : دو کار مهم انقلاب در مبارز با داعش مبارزه با فکر و اندیشه بود چنانچه آنها را با تفکر در اندیشه های اسلام ناب محمدی آشنا سازند و بخش دیگر تسلیحاتی بود که صهیونیست ها از این گونه اندیشه ها ترس دارند.

حجت‌الاسلام حاجبی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به سراغ بزرگان اهل سنت می رفت و با صمیمیت و رفاقت برخورد می کرد و اگر امروز زنده بود به دفاع از غزه می پرداخت و این منطق اسلام است.

وی تصریح کرد : اندیشه دوگانه مقاومت و معیشت که اگر مقاومت شد، معیشت آسیب می بیند از اساس بیهوده است؛ کشورهای وجود دارند که با وجود وابسته بودن در اوج فلاکت هستند و در کشور برخی با سوء مدیریت‌ها و فساد نمایی می خواهند مردم را ناامید کنند.

امام جمعه شهرستان قشم تاکید کرد : شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر کارهای میدانی در گره گشایی ذهن مردم در حوادث و وقایع نیز موفق بود.

شهید حاج قاسم سلیمانی در گره گشایی مسائل  ذهنی مردم نیز موفق بود

شهید حاج قاسم سلیمانی در گره گشایی مسائل  ذهنی مردم نیز موفق بود

شهید حاج قاسم سلیمانی در گره گشایی مسائل  ذهنی مردم نیز موفق بود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha