شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه علمیه هرمزگان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی گفت: حوزه علمیه بندرعباس در خصوص پژوهش نیازمند یک مرکز پژوهشی و کتابخانه تخصصی است که طلاب در مباحث علمی به شهرهای دیگر مهاجرت نکنند و نیاز های علمی آنها در همین شهرستان مرتفع گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان امروز در همایش نقش روحانیت در بصیرت دینی در مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی اظهار داشت: قدوم نماینده ویژه مرجع عالی قدر به استان و حوزه علمیه هرمزگان بویژه مبلغین را منشأ خیر و برکات می دانیم.

وی به تشریح اجمالی وضعیت حوزه علمیه شهرستان بندرعباس پرداخت و افزود: شهر بندرعباس دارای چهار مدرسه علمیه سطوح مقدماتی و عالی و یک مرکز تخصصی با رشته های مختلف دارد.

بندرعباس نیازمند کتابخانه تخصصی است 

مدیر حوزه علمیه هرمزگان اضافه کرد: شهرستان بندرعباس در سطوح عالی و مقدماتی بیش از ۲۷۰ طلبه و در مراکز تخصصی نیز ۵۰ طلبه در رشته مدیریت اسلامی، مشاوره اسلامی و کلام با گرایش امامت مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی ادامه داد: اسکان طلاب و مبلغین متاهل از دغدغه های بسیار جدی در حوزه علمیه شهرستان بندرعباس با توجه به اینکه یکی از گران ترین شهرهای کشور است، می باشد.

وی همچنین اظهار کرد: شهر بندرعباس به دلیل مهاجر پذیر بودن به همین میزان دارای مشکلات فرهنگی عدیده ای است و وظیفه طلاب را بیش از پیش سنگین تر می کند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ابراز داشت : برای تربیت طلاب در تراز انقلاب و نیازهای جامعه نیازمند حمایت های ویژه شما برای طلاب هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه جوان و نو پای هرمزگان که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفته است، نیازمند زیر ساختارهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است تا نواقص فراوان آن برطرف شود.

وی با درخواست از نماینده آیت الله العظمی سیستانی عنوان کرد :حوزه علمیه بندرعباس در خصوص پژوهش نیازمند یک مرکز پژوهشی و کتابخانه تخصصی است که طلاب در مباحث علمی به شهر های دیگر مهاجرت نکنند و نیاز های علمی آنها در همین شهرستان مرتفع گردد.

بندرعباس نیازمند کتابخانه تخصصی است 

برتری قلم عالمی که در مسیر رضای خدا باشد

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل کدکنی در همایش نقش روحانیت در بصیرت دینی اظهار داشت:در متون دینی و اسلامی مقامی بالاتر از شهید و شهادت وجود ندارد چه بسا شهید تمام هستی و تعلقات خود را در طبق اخلاص برای رضای خدا می دهد و این ارزشمند ترین کارها است.

وی افزود: اما تنها امتیازی که مقام آن بالاتر از شهید است مقام علم و قلم و عالم است که در مسیر رضای خدا باشد.

سخنران ویژه این مراسم عنوان کرد: افرادی که قدم در راه طلبگی می گذارند و با لباس دین و علم و تقوا در مسیر سخت قدم می گذارند کار بسی ارزشمند انجام می دهند که معارف اهل بیت علیهم السلام را در جامعه ترویج می کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قدر بدانید دوران جوانی و از لحظه لحظه آن لذت ببرید و با تلاوت کتاب قرآن کریم و روایت اهل بیت علیهم السلام مأنوس شوید و در پاسخگویی به مردم و مسئولان در صف اول باشید.

۳۱۳/۶۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha