جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نادر حقیقی - مدیر حوزه علمیه هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام حقیقی از افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان هرمزگان، همزمان با سفر مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور در روز چهارشنبه ۱۸ فروردین به بندرعباس خبر داد.

 حجت الاسلام نادر حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، از سفر یک روزه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور به بندرعباس و افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری رسمی حوزه در استان خبر داد.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان، زمان این سفر را ۱۸ فروردین ماه اعلام کرد و گفت: دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در هرمزگان، روز چهارشنبه ۱۸ فروردین، طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور، مسئولان نهادهای حوزوی استان، برخی از مدیران استانی، و ... افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد.

وی، جنگ امروز را جنگ روایت ها دانست و با تاکید بر ضرورت معرفی دستاوردها و خدمات حوزه های علمیه و روحانیت به مردم، افزود: حوزه علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی است، اما پس از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب هنوز مردم با حوزه علمیه آشنایی چندانی ندارند. این ضعف از گذشته بوده و در این سالها تلاش شد، ظرفیت ها، دستاوردها و خدمات حوزه علمیه استان هرمزگان به مسئولین و مردم شناسانده شود.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان ادامه داد: مدیریت حوزه استان از گذشته به بحث خبر و اطلاع رسانی توجه ویژه ای داشته و دارد و هم اکنون برخی از طلاب در عرصه رسانه ای فعال هستند و اخبار حوزه و روحانیت استان را در رسانه های محلی، منطقه ای و ملی منتشر می کنند.

حجت الاسلام حقیقی، کادرسازی رسانه ای را نیاز امروز حوزه دانست و اظهار کرد: حوزه استان به بحث کادرسازی رسانه ای ورود کرده و در این راستا، اسفندماه ۱۳۹۹ با همکاری خبرگزاری رسمی حوزه، دوره مقدماتی خبرنگاری ویژه طلاب در بندرعباس برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم از همه ظرفیت های رسانه ای استان، از صدا و سیما و رسانه ها گرفته تا روحانیون و طلابی که در عرصه رسانه فعالیت دارند، برای همکاری بهتر و قوی تر با خبرگزاری حوزه بهره برداری شود.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان در پایان با اشاره به ظرفیت های حوزوی استان، اظهار کرد: هم اکنون در استان هرمزگان ۱۰ مدرسه علمیه رسمی، سه مدرسه اقماری، ۱۲ مدرسه علمیه خواهران، نمایندگی جامعه المصطفی فعال بوده و ۱۲۰۰ طلبه برادر و ۱۵۰۰ طلبه خواهر در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha