دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام ملک دار

حوزه / مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه امروز شناخت اولویت‌ها از وظایف ما است، گفت: بنابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین و تبلیغ دو اولویت در همه عرصه‌ها در میان طلاب و روحانیون می‌باشد.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملک‌دار مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه روز گذشته در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید مرکز خدمات حوزه علمیه هرمزگان که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه شهرستان بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه امروز در یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های تاریخی قرار دارد و در معرض آزمایش است، در صورتی که شناخت کافی از زمان و اقدام لازم نداشته باشیم قطعا دچار خسران خواهیم شد.

وی افزود: تاریخ کهن و پر افتخار حوزه‌های علمیه از صدر اسلام به دست انسان‌های ارزشمند و تأثیر گذار و عالم، نگهداری شده که منوط به شناخت زمان و اقدام به هنگام در عرصه‌های مختلف بوده است.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه امروز شناخت اولویت‌ها از وظایف ما است، بیان کرد: بنابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین و تبلیغ دو اولویت در همه عرصه‌ها در میان طلاب و روحانیون می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌دار، با بیان اینکه تبلیغ به معنای خاص نیست، عنوان کرد: باید تبلیغ عام در عرصه‌های پژوهشی، تدریس و نظام آموزشی حوزه نهادینه شود.

وی تصریح کرد: انسجام بین نهادهای مختلف حوزوی یکی از ضروری‌ترین موضوعات است که باید به آن رسیدگی و تقویت شود.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار کرد: ایجاد مرکز خدمات حوزه علمیه برای طلاب و روحانیون دو کار ویژه مقام معظم رهبری در طول چند دهه رهبری ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌دار گفت: مرکز خدمات یکی از جامع‌ترین مراکز نسبت به همه نهادهای حوزوی است و در آن به تمام نهادهای حوزوی و همچنین به اهل سنت خدمات ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: خدمات ارزشمند فرهنگی برای خانواده طلاب، خدمت به نخبگان و پیشتازان و حمایت از حوزه‌های علمیه از وظایف مرکز خدمات است.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: از اواخر سال، هدفمندی مرکز خدمات شروع شده که حامی، پشتیبان و تأثیرگذار در امور طلاب و روحانیون باشد و در عرصه تدریس و تحقیق اقدام قابل توجهی را با شروع شدن این طرح در استان‌ها شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha