جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود ملک دار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملک دار با بیان این که برای خدمت رسانی به مردم، از حدود ۴۰ هزار دانش آموخته حوزوی در سراسر کشور، ثبت نام به عمل آمد، گفت: بعد از انجام گزینش های لازم، در حال حاضر حدود ۵هزار روحانی، آماده خدمت در دستگاه های مختلف نظامی، علمی و فرهنگی و ... کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک دار، امروز در همایش روحانیون شاغل استان سمنان، که در محل امامزاده یحیی(ع) این شهر برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت روحانیون در دستگاه های مختلف نظامی و انتظامی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و همچنین ارگان ها و ادارات، اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی در بخش دانش آموختگان و ساماندهی خروجی های حوزه ساماندهی خوبی داده شدند.

وی با بیان این که برای خدمت رسانی به مردم از حدود 40  هزار دانش آموخته حوزه های علمیه در سراسر کشور، ثبت نام به عمل آمد، گفت: بعد از انجام گزینش های لازم، در حال حاضر حدود 5هزار روحانی، آماده خدمت در دستگاه های مختلف نظامی، علمی و فرهنگی و ادارات کشور هستند.

مسؤل مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، در ادامه با اشاره به اقدام دیگر مرکز تحت مدیریت خود برای ساماندهی روحانیون شاغل، گفت: از مدت ها پیش، اقدام به بررسی نیاز نهادها، ادارات و ارگان های مختلف کشور که احساس به حضور روحانی داشتند، انجام دادیم تا یک نیازسنجی حقیقی برای حضور روحانیون و حوزویان در این جایگاه ها تعریف شود.

وی افزود: بر همین اساس تفاهم نامه های خوبی بین این نهادها، ادارات و ارگان های مختلف کشور با مرکز مدیریت حوزه های علمیه منعقد شد تا حضور روحانیون و حوزویان در این جایگاه ها، هدفمند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی نهادها همچون ستاد کل نیروهای مسطح و برخی دیگر از نیروهای نظامی و انتظامی، حضور روحانیون جا افتاده و شرایط برای جذب نیروهای حوزوی در نهادهای مشابه بسیار فراهم است.

وی ادامه داد: بر اساس همین شرایط خوب است که هر ساله، تعداد زیادی از روحانیون و حوزویان، جذب دستگاه ها و نهادهای مختلف می شوند و البته این جذب افراد، بر اساس احساس نیاز آنان و با نظر نهایی نمایندگی ولی فقیه در استان های مختلف کشور صورت می گیرد.

مدیر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه، روحانیون شاغل را پس از جذب در دستگاه ها و نهادهای مختلف رها نکرده و زمینه ارتباط آنان با حوزه و مدارس علمیه را فراهم کرده است؛ بر همین اساس از دانش آموختگان حوزوی حمایت می کنیم تا به رشد علمی خود ادامه دهند.

وی افزود: اقدام دیگر ما پس از جذب روحانیون و حوزویان در دستگاه ها و نهادهای مختلف، ثبت اطلاعات علمی، شغلی و ... آنان است و در حال حاضر نیز در مراحل پایانی تکمیل بانک اطلاعاتی جامع روحانیون شاغل هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار، با بیان این که تکمیل بانک اطلاعاتی روحانیون شاغل، کمک بزرگی به خود روحانیون و مرکز مدیریت حوزه های علمیه است، گفت: این بانک اطلاعاتی، ارتقای تحصیلی روحانیون شاغل را راحت تر کرده و از سوی دیگر، مرکز مدیریت حوزه های علمیه را برای ارائه آموزش های مهارتی به این دسته از حوزویان کمک خواهد کرد تا در نهایت شاهد آن باشیم که خروجی های حوزه، خدمات بیشتر و کیفی تری به مردم و نهادهای مختلف کشور داشته باشند.

وی در ادامه با بیان این که آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، نگاه قابل توجهی به مسئله روحانیون شاغل دارند، خاطرنشان کرد: در سال 94، حدود 1200 روحانی شاغل، با تدابیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه، آموزش هایی را دیدند.

مدیر مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه کشور گفت: اقدامات روحانیون و حوزویان در دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور، نیاز نظام را برطرف کرده و از این منظر یک ارزش محسوب شده و از این رو این مقوله باید، همواره مورد توجه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha