دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام میرعلایی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان با اشاره به برگزاری دوره تربیت مدرس مهارت‌های پژوهشی، گفت: هدف از برگزاری این دوره تربیت اساتید توانمند جهت تدریس مهارت‌های پژوهشی در کلیه حوزه‌ها و مدارس علمیه کشور است.

حجت الاسلام میرعلائی راد معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز در حاشیه برگزاری دوره تربیت مدرس مهارت‌های پژوهشی، اظهار داشت: دوره تربیت مدرس مهارت‌های پژوهشی از جمله دوره‌هایی است که در سه سال اخیر توسط معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در حال پیگیری و انجام بوده و در حال حاضر هم در حوزه علمیه خوزستان در حال برگزاری است.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره، تربیت اساتید توانمند جهت تدریس مهارت‌های پژوهشی در کلیه حوزه‌ها و مدارس علمیه کشور است، بدین نحو که در راستای عدالت آموزشی طلاب، اساتید و روحانیون هر مدرسه علمیه در هر شهری دسترسی کافی به استاد جهت مباحث پژوهشی داشته باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان به بیان جزئیات برگزاری این دوره پرداخت و بیان کرد: این دوره در ۱۳ روز و حدود ۱۰۴ ساعت آموزشی برنامه ریزی شده و سرفصل‌های دوره شامل روش مطالعه، روش نگارش علمی، روش تحقیق، کاربرد فن آوری در پژوهش، روش نگارش تکمیلی و روش تدریس می‌باشد.

وی ادامه داد: این دوره در واقع یک دوره کامل مهارت‌های پژوهشی به صورت تدریس محور است، یعنی به نحوی برنامه ریزی شده که اساتید بتوانند نکاتی را که در این دوره فرا می‌گیرند برای شاگردان خود در مدارس علمیه تدریس کنند.

حجت الاسلام میرعلائی راد عنوان کرد: در برگزاری این دوره از اساتید طراز کشوری استفاده شده به‌عنوان مثال در مبحث روش مطالعه از حجت الاسلام عباسی در مبحث روش نگارش از حجت الاسلام هنرجو، در مبحث روش تدریس از حجج اسلام زینتی و اسلام‌پور استفاده شده است.

وی گفت: با توجه به طولانی بودن ساعت‌های آموزشی این دوره، معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان به نحوی برنامه ریزی کرده که در دو مرحله برگزار شود و در حال حاضر مرحله اول آن به مدت یک هفته در حال برگزاری است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان گفت: تلاش ما این است که تا قبل از پایان تابستان مرحله دوم این دوره برگزار شود و سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خوزستان با داشتن اساتید مباحث پژوهشی شروع گردد.

وی ابراز کرد: حدود ۴۶ نفر از اساتید حوزه علمیه خوزستان در این دوره شرکت کرده که آمار بسیار خوب و بالایی است، همچنین سعی کردیم در هر شهرستان دو نفر از اساتید در این دوره حضور داشته باشند.

حجت الاسلام میرعلائی راد اظهار کرد: به توفیق الهی برگزاری این دوره ارتقای خوبی در مباحث آموزشی و پژوهشی به حوزه علمیه خوزستان خواهد داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha