شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی

حوزه/معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: پژوهش با هدف رساندن پیام دین به جامعه به معنای تبلیغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در نشست هم اندیشی حوزه‌های علمیه و تبلیغ دینی با رویکرد فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبلیغ اظهار کرد: پژوهش با هدف رساندن پیام دین به جامعه به معنای تبلیغ است.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ قسمی یکی از عرصه‌های پژوهش است، مطرح کرد: این دیدگاه موجب شده است تا تکاپویی میان پژوهشگران و معاون پژوهش و همچنین تبلیغ و معاون تبلیغ ایجاد شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در ادامه این تکاپو، گفت‌وگوها و جلساتی برگزار شده است، عنوان کرد: همچنین شورای هماهنگی مراکز پژوهشی نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این شورا ۱۲ مرکز پژوهشی مهم شرکت و کنشگران اصلی حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به اینکه در این جلسات از افرادی که در مسائل راهبردی تبلیغ فعال هستند نیز دعوت داریم، خاطرنشان کرد: این جلسات در رابطه با تحولات پژوهش ناظر بر تحولات تبلیغ و اثرگذاری در جامعه است.

وی اضافه کرد: پس از جمع‌بندی و نتیجه‌گیری در این جلسات، سپس جلسات بعدی را در خود مراکز برگزار خواهیم کرد تا مدیران پژوهشی و پژوهشگران هر مرکز نیز با این جمع‌بندی‌ها و نتیجه‌گیری‌ها آشنا شوند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این مسیر را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: همچنین در حوزه پژوهش، جلساتی با نخبگان بین المللی و تبلیغی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در این جلسات دریافت طرح و ایده است، یادآور شد: این طرح‌ها و ایده‌ها باید به گونه‌ای باشد تا پژوهشگران بتوانند به نتایج موثرتری دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی‌ حاجی افزود: در این مسیر و برای عملیاتی کردن این رویکرد از ظرفیت‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه درنظر داریم پژوهش را متحول کرده تا به پشتیبانی تبلیغ برسیم، ابراز کرد: مبلغ برای اثرگذاری بیش‌تر نیازمند بسته پژوهشی هدفمند و موثر است.

معاون پژوهش حوزه علمیه با اشاره به اینکه این بسته باید آزمایش شده، میدانی و علمی باشد، بیان کرد: در 13 استان شورای هماهنگی انجمن‌های علمی به منظور استفاده از این ظرفیت فعال شده است.

وی در پایان اظهار داشت: قرارداد با ۴۰۰ پروژه پژوهشی منعقد شده و از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد نیز پرداخت داشته‌ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha