دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ب

حوزه /حجت اسلام والمسلمین مصباح با بیان اینکه مرحوم آیت الله مصباح یزدی دفاع از ولی فقیه را واجب عینی می دانست گفت: معرفتی که پدرم نسبت به رهبری داشت در شهید سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله نیز به وضوح مشاهده می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، با بیان اینکه قدر و منزلت هر انسانی به میزان معرفتش به خداوند متعال و ارزش های دینی است اظهار داشت: معرفت آیت الله مصباح و شهید حاج قاسم سلیمانی به خداوند متعال ،نعمت های الهی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولی فقیه مثال زدنی بود.

فرزند مرحوم آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه شهید سلیمانی قسم یادمی کند کسی عاقبت به خیرنخواهد شد مگر اینکه اطاعت از ولی فقیه نکند گفت: مرحوم پدرم نسبت به ولایت فقیه معرفت عمیقی داشتند و معتقد بودند ولایت فقیه چیزی نیست که نیاز به ادله نقلی داشته باشد چون ادله کافی برای ولی فقیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه به گفته پدرم با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی متاسفانه موضوع ولی فقیه در بین خیلی ها هنوز جا نیفتاده است گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی گفتند، خیلی از مسئولین هم درست متوجه موضوع ولی فقیه نشده اند.

استاد حوزه علمیه قم پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یک معجزه الهی دانست و گفت: در جنگ تحمیلی تمام دنیا پشت صدام بودند حتی شوروی سابق هم با در اختیار قرار دادن تسلیحات نظامی به رژیم بعث عراق در مقابل ایران ایستاد.

وی اضافه کرد : انقلاب اسلامی ایران با هدایت امام راحل و حضور مردم با دست خالی در مقابل رژیمی که تمام دنیا پشتیبانش بود پیروز شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یاد آورشد: قبل از کرونا در آخرین دیداری که قرار بود به اتفاق پدرم خدمت رهبری برسیم به خاطر ذوق زدگی دائم گریه می کرد و جایی می رویم که نائب امام زمان(ع) نفس می کشد.

وی افزود: پدرم به ما توصیه می کرد هر وقت خدمت مقام معظم رهبری رسیدید از طرف من پایش را ببوسید و اگر نشد دست و یا عبایش را ببوسید.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح یزدی به معرفت بسیار بالای پدرش نسبت به رهبری به عنوان نایب امام زمان(عج) اشاره کرد و ادامه داد: معرفت ایشان به امام زمان و اهل بیت (ع) نیز عجیب بود به طوری که وقتی حرم امام رضا(ع) مشرف می شد ایستاده ساعت ها رو به ضریح با ریختن اشک زیارت و دعا می خواندند.

وی غیرتمندی نسبت به ولایت فقیه را از دیگر خصایص پدرش عنوان کرد و افزود: غیرت کسی دارد که از چیزی با ارزشی که با خبر است جانانه آن را حفظ کند.

استاد حوزه علمیه به پایبندی سردار سلیمانی به مبانی و حریم دینی اشاره کرد و ادامه داد: کسی از حریم دین دفاع می کند که مانند سردار سلیمانی با دورشدن از صدها کیلومتر از خانه و کاشانه خود از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع می کند.

وی در ادامه با بیان این که اگر الگوی جمهوری اسلامی ایران موفق شود، جهان موفق می شود گفت: افول لیبرال دموکراسی را با چشمان خودمان می بینیم، امروز استکبار جهانی و دنیای غرب در اقتصاد، امنیت و تسلیحات نظامی روبه افول هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha