دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1128884
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
اراک

حوزه/ استاد حوزه گفت: حضرت زهرا(س) لیله القدر عالم هستی است یعنی مقام وجودی ایشان مانند شب قدر برای همه قابل درک نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، ظهر امروز نشستی با موضوع جایگاه حضرت زهرا(س) در عالم خلقت در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک با حضور خانم مشایخی از اساتید این مدرسه برگزار شد.

در این نشست خانم مشایخی بیان کرد: پنج تن آل عبا سلام الله علیها دو خلقت داشتند خلقت نوری و خلقت جسمی و لذا پیامبر(ص) در حدیثی بیان می کنند که قبل از خلقت حضرت آدم خداوند نور ۵ تن را آفرید، حضرت آدم به خدا عرض کرد اینها چه کسانی هستند فرمود ایشان از ذریه ی تو هستند که هر وقت گرفتار شدی به آنها متوسل شو.

وی با اشاره به روایتی دیگر از پیامبر که فرمودند «خداوند روح و نور را آفرید و هر دو را درهم آمیخت و ما ۵ نفر را آفرید نور مرا شکافت عرش را آفرید نور علی را شکافت ملائکه را آفرید و نور فاطمه را شکافت آسمان و زمین را خلق کرد و نور حسن را شکافت و خورشید و ماه را آفرید و نور حسین را شکافت و بهشت و حورالعین را آفرید» گفت: تمام این احادیث و روایات بیانگر عظمت جایگاه حضرت در عالم هستی و معنا است.

مشایخی ادامه داد: حضرت زهرا(س) لیله القدر عالم هستی است، یعنی مقام وجودی ایشان مانند شب قدر برای همه قابل درک نیست.

وی با اشاره به نقش مهم مادری و فرزند آوری، تصریح کرد: سبک زندگی حضرت زهرا(س) الگوی ارزشمند رفتاری برای تمام زنان و بانوان مسلمان و عالم است.

مشایخی افزود: با نگرشی عمیق حتی در جزئیات زندگی حضرت زهرا(س) از نحوه تربیت فرزند، عدالت پروری، وفای به عهد و حتی نحوه صدا کردن فرزندان، برخورد با همسر، خانه داری می توان الگوهای دقیق رفتاری و کاربردی برای زنان جامعه به دست آورد.

حضرت زهرا(س) لیله‌القدر عالم هستی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha