دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عقیدتی

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، به نقش مهم مادر به عنوان مهمترین نقش در تربیت یک نسل ارزش مدار اشاره کرد و گفت: دشمن این اهمیت را درک کرده و هجمه های فرهنگی خود را علیه این نقش و این جایگاه متمرکز کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا محمود زاده صبح امروز در مراسم ولادت حضرت فاطمه(س) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، سالروز ولادت حضرت زهرا (س) را بهترین مناسبت برای تجلیل از مقام مادر عنوان کرد و گفت: تبیین عظمت این بانوی بزرگ اسلام نیازمند جلسات متعددی است.

وی گفت: بنا به روایت از معصومین، ایشان برترین زن عالم و بهترین الگویی است که عظمت جایگاه زن و مادر را در جامعه نشان می دهد، برهمین اساس، دشمن به اهمیت و نقش جایگاه مادر در تربیت یک نسل ارزش مدار در کشور پی برده است.

حجت الاسلام محمودزاده در ادامه افزود: تلاش های دشمن در راستای کمرنگ کردن این نقش مهم در جامعه است که یکی از مؤثرترین ابزار آن فضای مجازی و رسانه ای است، مطالعه زندگی نامه انسان های بزرگی همچون امام خمینی(ره)، اندیشمند بزرگ شهید مرتضی مطهری و ... نشان می دهد که رشد چنین انسان های بزرگی مرهون تربیت مادر بوده است.

وی در این خصوص عنوان کرد: در احوالات مادر شهید مطهری آماده است که ایشان در زمان طفولیت این شهید والامقام همیشه با وضو و رو به قبله به ایشان شیر داده اند و نظیر چنین نقل هایی در مورد بسیاری از انسان های بزرگ دیده می شود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در ادامه نگه داشتن حرمت مادر را رمز نزول رحمت الهی بر انسان قلمداد کرد و گفت: تکریم کم نظیر والدین به ویژه مادر در سیره عملی بزرگانی همچون شیخ مرتضی انصاری، علامه جعفری و سایر بزرگان دینی و اخلاقی دیده می شود.

حجت الاسلام محمودزاده در پایان به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که فرمودند: «دو چیز را برای من ضمانت کنید تا سه چیز را برای شما ضمانت کنم. نیکی به پدر و مادر و صله رحم را انجام دهید، مال فراوان، عمر طولانی و محبوبیت نزد خویشاوندان را برای شما ضمانت می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha