دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیوان

حوزه/ رئیس دیوان عدالت اداری کشور گفت: دیوان عدالت اداری مولود انقلاب اسلامی برای رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری کشور امشب در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان، دیوان عدالت اداری را مولود انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: تأسیس دیوان عدالت اداری در راستای رفع مشکلات مردم، از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه‌های اجرایی و دیگر بخش‌ها را از مهمترین رسالت‌ها و وظایف دیوان عدالت اداری برشمرد و گفت: دیوان عدالت اداری ملجا و پناهگاه مردم بوده و همواره در راستای خدمت رسانی به مردم قدم بر می‌دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه مردم برای حل مشکلات و شکایات خود به دیوان عدالت اداری پناه می‌آورند، خاطرنشان کرد: همه تصمیمات مراجع حاکمیتی، قابل شکایت در دیوان عدالت اداری است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری، با بیان اینکه برای تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مردم، به صورت مستمر جلسات گوناگونی با مسئولان و دولتمردان، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف برگزار می‌شود، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی در این جلسات مصمم شدند تا وظایف قانونی خود را در راستای احقاق حقوق مردم، به نحوی انجام دهند که نیازی به مراجعه مردم به دیوان عدالت اداری نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز در این دیدار با اشاره به تلاش شبانه روزی دستگاه قضایی در راستای اقامه عدل و اجرای حکم الهی در جامعه، گفت: اجرای این امور و اقدامات موجب پویایی و حیات زندگی اجتماعی مردم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با تأکید بر اهمیت راه اندازی کارخانه‌های تعطیل شده در استان، به نقش مؤثر دستگاه دیوان عدالت اداری در برخورد با اخلالگران در تولید اشاره کرد و یادآور شد: دیوان عدالت اداری در بالا رفتن ضریب امنیتی، تلاش در راستای پیشگیری از جرم و برخورد با متخلفان در زمینه‌های مختلف، وظایف مهمی بر عهده دارد.

وی خواستار رسیدگی سریع و موثر شکایات مردم به دیوان عدالت اداری شد و گفت: رسیدگی سریع و موثر به شکایات مردم از دستگاه‌های اجرایی و سایر بخش‌ها موجب ایجاد امید و نشاط در بین مردم خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    این مولود انقلاب تا کنون چه خدمتی به مردم انجام داده که قابل عرضه باشد و بتوان امید به آینده آن داشت؟ بیشتر ابزاری در دست دولت است تا مردم، حتی شکایت از هر نهادی را نمی پذیرد و یا در صدور حکم با جانبداری، به دستورات دستگاه اجرایی استناد می کند تا قوانین مجلس!