دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عراق

حوزه/ شهید سردار مشتاق السعیدی معروف به « ابو تقوی » معاون نظامی النجباء عراق امروز توسط اشغالگران آمریکایی به شهادت رسید، فرماندهی که دو دهه از عمر خود را وقف مبارزه با اشغالگران آمریکایی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، چند ماه پیش سفیر آمریکا در بغداد اعلام کرده بود که آمریکا چه‌ بسا رهبران گروه‌های عراقی و در رأس آنها شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء را به خاطر حمله به منافع ایالات متحده، هدف قرار دهد.

این تهدیدها پس از آن صورت گرفت که دبیرکل نُجَباء به صراحت اعلام کرد که به سفیر آمریکا اجازه نمی‌دهد در قامت وکیل و وصی عراق رفتار کند از سوی دیگر با آغاز عملیات طوفان الاقصی گروه های مقاومت اسلامی عراق و در راس آنها گروه مقاومت اسلامی النجباء در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و افزایش فشار بر دشمن صهیونیستی اقدام به هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در منطقه اعم از عراق و سوریه کرده و پایان این حملات را وابسته به اتمام تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه دانستند.

پس از این تهدیدات پی در پی علیه گروه مقاومت اسلامی در عراق، دولت تروریست آمریکا در اقدامی ناجوانمردانه و عاجزانه امروز ، ابو تقوی" فرمانده اسبق تیپ ۱۲ الحشد الشعبی، معاون نظامی نجباء و معاون فرمانده عملیات حشد در کمربند بغداد، را به همراه یکی از همرزمانش به شهادت رساند. این حمله به‌ وسیله ۴ موشک اجرا شد که ۳ موشک در ابتدا به ساختمان و یک موشک دیگر به سمت خودروی ابوتقوی شلیک شده است.

این شهید بزرگوار از زمان اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها در کنار مجاهدان و فرماندهان ارشد مقاومت اسلامی عراق از جمله شهید ابو مهدی المهندس به ایفای نقش مهم علیه اشغالگران آمریکایی و پروژه تکفیری صهیونیستی داعش پرداخت.

در همین راستا خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه با شیخ حسن العبادی از دوستان نزدیک و همرزم این شهید بزرگوار به گفت‌وگو پرداخته است.

شیخ حسن العبادی نماینده کتائب سیدالشهدا در ایران و از دوستان و همرزمان شهید سردار السعیدی معاون نظامی جنبش النجباء در گفت و گو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: من توفیق دوستی و همرزمی با فرمانده شهید سردار مشتاق السعیدی معروف به ابو تقوی را به مدت ۵ سال داشتم.

وی ادامه داد: شهید سردار مشتاق السعیدی ابوتقوی از نسل اول فرماندهان بزرگ و دارای اخلاقی عالی و شخصیتی آرام و از خانواده‌ای مذهبی و معتقد بود و با اخلاص و تلاش تمام کار می‌کرد و در تمام عملیات‌های مقاومت اسلامی در عراق مشارکت داشت.

وی تصریح کرد: شهید سردار السعیدی از سال ۲۰۰۴ عملیات‌هایی را علیه اشغالگران آمریکایی اجرا می‌کرد و در دفاع از حرم سیده زینب(سلام الله علیها) مشارکت داشت و در عملیات‌های نابودی داعش با اشراف کامل میدانی که داشت برنامه ریزی می‌کرد.

دوست و همرزم شهید سردار مشتاق السعیدی با اشاره به نقش این شهید در عملیات‌های مختلف محور مقاومت اسلامی در منطقه گفت: او همیشه به پیروزی خوشبین بود و تمام عملیات‌های انجام شده توسط مقاومت‌های اسلامی در لبنان، یمن و فلسطین را زیر نظر داشت. سردار السعیدی مسئول عملیاتهای تخصصی علیه اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی در عراق بود و عملیات‌های جهادی بسیاری را علیه پایگاه های اشغالگران آمریکایی در کارنامه خود ثبت کرد.

نماینده کتائب سیدالشهدا در ایران با بیان دلیل ترور این فرمانده شهید از سوی دولت تروریستی آمریکا گفت: هدف آمریکا از این اقدامات تروریستی در هدف قرار دادن فرماندهان مقاومت از بین بردن مجاهدینی است که ضربات دردناکی را به پایگاه آنها در عراق و مناطق دیگر وارد کردند، و با این اقدامات به دنبال از بین بردن خط وفاداری در عراق هستند، چرا که مقاومت اسلامی عراق و این مجاهدان بزرگترین خطر علیه آنها هستند.

این دوست و هم رزم شهید سردار السعیدی در پایان گفت: این مرد بزرگ همیشه بی صبرانه منتظر شهادت بود و خطاب به او می گویم که ای ابو تقوی خداوند تو را رحمت کند و در بهشت وسیعش ساکن کند.

شهید «ابو تقوی» فرمانده‌ای که  ۲۰ سال با اشغالگران آمریکایی مبارزه کرد + عکس

شهید «ابو تقوی» فرمانده‌ای که  ۲۰ سال با اشغالگران آمریکایی مبارزه کرد + عکس

شهید «ابو تقوی» فرمانده‌ای که  ۲۰ سال با اشغالگران آمریکایی مبارزه کرد + عکس

شهید «ابو تقوی» فرمانده‌ای که  ۲۰ سال با اشغالگران آمریکایی مبارزه کرد + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهناز IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    0 0
    متاسفانه هیچ جوابی از پاسخ به ترور شهیدانمون علیه امریکا ندیدیم .فقط شعار دیدیم ک فلان کارو میکنیم محکوم کردیم منتظر جواب سحت باشند ولی در عمل هیچ ......