شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/  اختتامیه چهاردهمین جشنواره کتاب سال سلام

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: تلاش و اهتمام در جهت صیانت از ارزش های فرهنگی و دینی جامعه، بالاترین مجاهدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره «کتاب سال سلام» که پنجشنبه شب در سالن خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، ضمن محکومیت جنایات نظام سلطه و ایادی آن ها در غزه و از جمله در حادثه تلخ شهادت جمعی از هموطنان در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: باید ببینیم چه شده که غرب و تمدن معاصر غربی که همواره چهره حقیقی خود را پشت گفتمان های حقوق بشر و آزادی پنهان می کرد در قضایای اخیر بخصوص در مسأله فلسطین و غزه چنین سپر انداخته و عریان و صریح از خشونت و نسل کشی و کودک کُشی جنایتکاران حمایت می کند.

وی افزود: هر چند سلطه سیاسی و نظامی در نوع خود خشن و بی رحم است اما ما امروزه در دنیا به پدیده ای به نام سلطه اقتصادی روبرو هستیم، به نحوی که حتی پشت سلطه سیاسی هم سلطه اقتصادی قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین واعظی ادامه داد: به جهت اجرای سیاست های جریان نئولیبرال اقتصادی، فضای فکری و فرهنگی جوامع از جمله در رابطه با کودکان و نوجوانان در وضعیت تهدید است و این مساله بسیار هم جدی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: بر همین اساس باید گفت که در راستای تربیت نسلی مؤمن، آزاده، عاقل و فهیم با شرایط سختی مواجه هستیم چرا که عوامل و محرک های تغییر فرهنگی وجود دارد که خود این ها جاده صاف کن نظام سلطه اقتصادی در دنیا هستند.

وی ابراز داشت: از سوی دیگر ما باید قدردان هنرمندان و نویسندگانی باشیم که عمر و جوانی خود را در جهت صیانت از ارزش های انسانی، فرهنگی و دینی جامعه ما به ویژه در رابطه با کودکان و نوجوانان صرف کرده اند و این گونه جشنواره ها بهانه ای برای تجلیل از این عزیزان است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظی تأکید کرد: حفظ موجودیت فرهنگی برای نسل جدید خودش از بالاترین مجاهدت هاست که باید در این راستا بیش از پیش کار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha