یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: دنیای استکبار نه تنها از حاج قاسم بلکه از زائرین مزار ایشان هم هراس دارند اما بدانند سربازان سردار دلها بدون آن که دچار احساسات و هیجان شوند آماده انتقام سخت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: خداوند نسبت به رعایت تقوا در مقابله با دشمنان اسلام و مومنین تاکید کرده است.

وی با اشاره به آیه «وقَاتِلُوا الْمُشْرِکِینَ کَافَّةً کَمَا یُقَاتِلُونَکُمْ کَافَّةً ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ» اظهار کرد: خداوند می‌فرماید بدانید که اگر پرهیزکار باشید و اصول و تعلیمات اسلام را اجرا کنید خداوند پیروزی شما را تضمین می‌کند؛ زیرا خداوند با متقین است.

امام جمعه قم اضافه کرد: از مصادیق پاسداشت تقوا در مسائل نظامی و درگیری با دشمنان، نگریختن از میدان جنگ، ترحم به زنان کودکان و سالمندان است. مسلمانان نمی‌توانند بر اساس آموزه‌های دینی که دارند آن طور که کافران در مبارزه با مسلمانان رفتار می‌کنند، عمل کنند؛ زیرا اسلام راهکارهای خود را دارد.

وی در رابطه با حادثه تروریستی کرمان بیان کرد: این حادثه نشان از ضعف دشمنان جمهوری اسلامی و مردم دارد. مردم از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با این حوادث رو به رو بودند و از این جنایات‌ها احساس شکست نکردند و بر خلاف کید و مکر دشمنان در پی هر حادثه با توان، اراده و عزم بیشتری به راه خودشان ادامه دادند.

خطیب جمعه قم یادآور شد: ملت ما از دشمنان خود و مزدوران داعشی آن‌ها جز این انتظاری ندارد، زیرا دشمنان جهانی ما مردم بیگناه را از غزه تا کرمان به خاک و خون می‌کشد. دنیای استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار و انگلیس مکار همچنان حامی صهیونیست‌های خونخوار هستند.

وی تاکید کرد: مردم مومن و با بصیرت ما از مسئولین انتظار دارند که به این جنایتکاران کودک کش چنان پاسخ کوبنده‌ای بدهند که درس عبرتی برای دشمنان باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: دنیای استکبار نه تنها از حاج قاسم بلکه از زائرین مزار حاج قاسم هم هراس دارند اما بدانند سربازان حاج قاسم بدون آن که دچار احساسات و هیجان شوند آماده انتقام سخت از شما و مزدوران تان هستند.

آیت‌الله سعیدی اظهار کرد: اگر دست اندرکاران و خانواده‌های شهدای کرمان صلاح بدانند همه این شهدا در محل شهادتشان با قبرهای مشخص مانند ۷۲ تن دفن شوند و یادمان خاصی برای آن ها درست شود.

وی در رابطه با توطئه کشف حجاب گفت: جایگاه زن در تفکر اسلامی بی مانند است. رهبر معظم انقلاب در دیدار با بانوان در رابطه با نگاه و رویکرد تمدن غرب و نقش آفرین آنان در جامعه بیان کردند که رویکرد تمدن غرب در مبحث مهم و حیاتی زن در دو عامل سودجویی و لذت بخشی خلاصه می‌شوند.

خطیب جمعه قم افزود: غربی‌ها به زن نگاه ابزاری دارند، در نگاه آنان زن به جای تبدیل شدن به عامل تعالی در جامعه به ابزاری برای تحقق مطامع کثیف آنان مبدل شده است و به مدد امپراطوری رسانه‌ای‌شان این نگاه را به دنیا منتقل می‌کنند. بدون شک استناد و اصالت زنان ما به جایگاه والای آن‌ها است و با این نگاه می‌توانند نقشه شوم غربی‌ها را خنثی کنند.

امام جمعه قم اظهار کرد: قیام ۱۹مردم قم در پی نوشتن مقاله‌ای سخیف درباره امام امت از طرف رژیم سفاک پهلوی شکل گرفت. این قیام در سیر تطورات و تحولات انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارد؛ زیرا این قیام مردمی و روحانیت محور، آغازگر تحولات اساس و بنیادین در انقلاب اسلامی بود با برگزاری اربعین های شهدای قم و تبریز بنیان رژیم ستمگر و ضد اسلامی شاه در هم فروریخت.

نماینده ولی فقیه در قم در رابطه با انتخابات پیش رو گفت: یکی از توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در رابطه با انتخابات دارند مشارکت حداکثری و عمومی مردم است. این مشارکت عمومی الزاماتی دارد. شورای نگهبان برای تحقق آن تدابیری اندیشیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شورای نگهبان با حفظ اساس و اصول انقلاب و جلوگیری از نفوذ اندیشه های منحرف و حضور افراد فرصت طلب و مخالف با اسلام و انقلاب، مطالبه رهبر معظم انقلاب را پاسخ مثبت بدهد و زمینه یک انتخابات پر شور و سالم را فراهم آورد. این مشارکت شما زمینه ساز تحول و تعیین کننده سرنوشت جامعه است.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید:« إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی مَقَامٍ أَمِینٍ؛ متقین در اقامتگاه امنی به سر می‌برند»، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های متقین این است که در همه عرصه‎های زندگی شان در جایگاه امن و مطمئنی قرار دارند

وی با بیان اینکه تقوا، نرم افزار امینت زندگی انسان است، ادامه داد: در بین همه اولویت‌های زندگی، امنیت از جایگاه بالایی برخوردار است و احساس امنیت در زندگی از بسیاری از امور دیگر بالاتر و مهم‌تر است.

امام جمعه قم در رابطه به جریان شناسی منافقین در عصر پیامبر (ص) گفت: خداوند در آیه ۸۴ سوره توبه می‌فرماید:«وَلَا تُصَلِّ عَلَیٰ أَحَدٍ مِنْهُمْ مَاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَیٰ قَبْرِهِ ۖ إِنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ؛ هیچ گاه به نماز میت آن منافقان حاضر مشو و بر (جنازه و) قبر آن‌ها (به دعا) نایست، که آن‌ها به خدا و رسولش کافر شدند و در حال فسق و بدکاری مردند.»

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: این دو نهی فقط مربوط به پیامبر (ص) و دوران پیامبر (ص) نیست بلکه حکمی ابدی و نسخ ناپذیر است و منافقین سزاوار چنین حکمی هستند، زیرا منافقین با دیدن آن همه ادله و معجزات هدایت نشدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha