سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر درباره مسئله حجاب، خاطرنشان کرد: قانون عفاف و حجاب و ساماندهی سواحل از سال ۸۳ تصویب و ابلاغ شده است که متاسفانه دولت قبل این قانون را اجرا نکرد و این قرارگاه تعطیل بود و کسی هم حرفی نزد در حالی که این ترک فعل است و باید با آنها برخورد شود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در نشست مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر، اظهار داشت: اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خود خدا است و حوزه امر به معروف و هی از منکر واجب است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حال حاضر در یک شرایط خاصی قرار دارد، افزود: دشمن جرار ما هر روز اقدامی به شکل جدی در عرصه تضعیف و تخریب انقلاب اجرا می کند و اتاق فکرهای زیادی برای این منظور تاسیس شده و اعتبارات بسیار زیادی را تصویب و اعمال می کنند. همچنین شبکه های کشورهای اقمار فعال و تخریب رسانه ای انجام می دهند و نیز مجامع جهانی را علیه انقلاب مدیریت و مزدوران داخلی را فعال می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: شرایط جنگی فعلی به مراتب سخت تر از دفاع مقدس است، امروز جنگ را در جغرافیای کلان ایران در همه ابعاد و برای ایران در همه جهان درست کرده اند. دشمن، ایران را به عنوان محور خط مقاومت و عامل اصلی مانع تحقق نظم نوین جهان استکباری هدف گرفته است که با جنگ ترکیبی سال گذشته فکر می کردند کار ایران تمام است اما نتوانستند و این ها همه جوسازی بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه ما در شرایط فوق العاده ای قرار داریم، گفت: هر کس در هر پستی زیر پرچم مقام معظم رهبری وظیفه خود را در حد توان بلکه فراتر از توان انجام دهد و جهاد کند.

وی با تاکید براینکه هدف دشمن بدنبال شرکت حداقلی مردم در انتخابات امسال است، ادامه داد: ما در حال جنگ هستیم و نباید ناامید شویم و در عرصه ای که هستیم باید فراتر از وظیفه خود عمل کنیم و با بصیرت توطئه های دشمنان را شناسایی کنیم و نگذاریم طرح فریب و تهاجم تحریفشان در جامعه محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر درباره مسئله حجاب، خاطرنشان کرد: قانون عفاف و حجاب و ساماندهی سواحل از سال ۸۳ تصویب و ابلاغ شده است که در استان ها استاندار و در شهرستان ها فرماندار مسئول این قرارگاه است و ۳۲ دستگاه هم زیرنظرشان است و اعتباراتی هم دارند که متاسفانه دولت قبل این قانون را اجرا نکرد و این قرارگاه تعطیل بود و کسی هم حرفی نزد در حالی که این ترک فعل است و باید با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه در این دولت قرارگاه ساماندهی سواحلی و عفاف و حجاب فعال شده است، ابراز کرد: بارها در خطبه های نماز جمعه درباره مسئله عفاف و حجاب صحبت کرده ایم و تاکید داریم که این قرارگاه در استان فعال شود و همه مردم هم باید کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید براینکه اگر این قرارگاه فعال شود خیلی از مشکلات حل می شود، گفت: باید چارچوب قانونی قرارگاه عفاف و حجاب را فعال کنیم.

وی افزود: مردم مولفه قدرت نظام هستند و مردم سالاری و مردم محوری اصل است به همین خاطر فرهنگ باید مردم پایه باشد؛ یک شورای عالی فرهنگی مدیریت مردم فعال شده است که موکب های مردمی نمونه ای از آن است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مساله گرانی و گران فروشی، عنوان کرد: در حال حاضر در ایران هم به گرانی و هم گرانفروشی مبتلا هستیم و گرانفروشی توسط خود ما مردم انجام می شود مثلا ماهی و میگو در شهرها و استان های دیگر ارزان تر از شهر بوشهر است؛ متاسفانه از سابق تا به حال نظارت بر بازار ضعیف است و برخورد بازدارنده وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات باید در مجرای قانونی خود قرار گیرد، یادآور شد: حجاب و عفاف باید در قرارگاه خود پیگیری شود و در رابطه با گرانی هم فضای جهانی گرانی وجود دارد و سو تدبیر دولت قبل هم باعث شد ما دچار مشکل شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha