یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کرمان

حوزه/ مراسم سومین روز شهدای حادثه تروریستی کرمان، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در مصلی کرمان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، مراسم سومین روز شهدای حادثه تروریستی کرمان، عصر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مصلی کرمان برگزارشد.

بر اساس این گزارش: رئیس دیوان عالی کشور در این مراسم گفت: سرنخ هایی هم توسط دستگاه های امنیتی به دست آمده است و باید پرونده های این واقعه هرچه سریع‌تر تهیه و به دستگاه قضایی ارسال شود و در دستگاه قضایی هم عادلانه رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حوادث تروریستی حرم شاهچراغ شیراز اظهار داشت: حوادث شیراز ۲ پرونده داشت که پرونده اول تمام شد و در پرونده دوم رای دادگاه در دیوان تایید شده که به زودی حکم اجرا می شود و پرونده کرمان هم به زودی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: هیچ‌یک از حوادث پس از انقلاب در تعداد و نوع شهدا مانند حادثه تروریستی کرمان نبود، این حادثه برای مردم کرمان، ملت ایران و آزادمردان و آزاد زنان جهان تلخ و ناگوار بود.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به تقابل بین حق و باطل در طول تاریخ و اقدامات استکبار علیه انقلاب اسلامی، به جنایات منافقان و دیگر دست پرورده های استکبار نیز علیه کشورمان اشاره و بیان کرد: دشمن با جنگ نظامی، اقتصادی و فرهنگی به انواع مختلف تلاش کرد نظام جمهوری اسلامی را شکست دهد اما مردم، مردانه در میدان ایستادند و از نظام حمایت کردند و به میدان آمدند.

وی گفت: دشمن برخی عناصر را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اجیر کرد و در روز ولادت حضرت زهرا(س) و در مسیر حرکت زائران در سالگرد سردار سلیمانی، حلقه ای از زنجیره دشمن برای تقابل با نظام جمهوری اسلامی تهیه و اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: صهیونیست ها همانگونه که در غزه سه ماه زن و بچه مردم را می کشند و آن همه جنایت مرتکب می شوند مشابه آن را در کرمان شاهد بودیم که در این حادثه بیش از ۹۰ نفر شهید و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح داشتیم؛ در بین شهدا از طفل یک ساله وجود داشتند و بیشترین تعداد شهدا را بانوان به خود اختصاص دادند.

وی گفت: خانواده های این شهدا خواستار زیارت با مقام معظم رهبری هستند که این موضوع را پیگیری می کنیم و امیدواریم زمینه ملاقات و زیارت برای این خانواده ها فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha