جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حیفا

بورل عازم عربستان شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز برای گفتگو درباره تحولات غزه و دریای سرخ عازم عربستان سعودی شد.اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا ۷ تا ۸ ژانویه (امروز و فردا دوشنبه) در عربستان سعودی خواهد بود.بیانیه صادره از سوی اتحادیه اروپا در این خصوص اضافه می‌کند: این سفر فرصتی برای بحث درباره تمام جنبه‌های وضعیت غزه و اطراف آن، از جمله تأثیر آن بر منطقه خواهد بود.بر اساس بیانیه بروکسل، «جوزف بورل» همچنین به آنچه اتحادیه اروپا مدعی تشدید نگران کننده تنش‌ها در دریای سرخ است، خواهد پرداخت.این بیانیه اضافه کرد که «بورل» در این سفر با وزیر خارجه عربستان و دبیرکل سازمان همکاری خلیج فارس دیدار خواهد کرد.

منبع: مهر

حزب الله اسرائیل را تهدید به انتقام کرد

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: ما هر مقر یا پایگاهی که خطری برای مردم و کشورمان داشته باشد، هدف قرار خواهیم داد.هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، حمله رزمندگان این جنبش به پایگاه نظامی صهیونیستی «مرون» را «پاسخ اولیه» دانست و هشدار داد که صهیونیست‌ها باید منتظر حملات بعدی باشند.صفی الدین این حمله را بخشی از پاسخ حزب الله به شهادت «صالح العاروری» از رهبران جنبش حماس دانست و گفت: برای اینکه از مردم و سرزمین خود دفاع کنیم و این دشمن را شکست دهیم و معادلاتی را حفظ کنیم که به خاطر آن خون داده‌ایم، پاسخ [به اسرائیل]ضروری بود».دوشنبه شب دوم ژانویه بود که ارتش اسرائیل طی یک حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت، دفتر متعلق به جنبش حماس را مورد هدف قرار داده و صالح العاروری را به شهادت رساند؛ حزب‌الله لبنان هم در واکنش به ترور نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند.

منبع: خبرنگاران جوان

رئیس جمهور دستور رسیدگی به خانواده های شهدای حمله تروریستی کرمان را صادر کرد

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت ضمن تسلیت مجدد به خانواده شهدای جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان و طلب شفای عاجل برای مجروحان این رخداد، از مسئولان مربوط، به ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست پیگیر امور مربوط به خانواده شهدای این جنایت باشند.رئیس جمهور همچنین به شهادت رسیدن دو تن از نزدیکان معاون حقوقی رئیس جمهور در جنایت تروریستی کرمان را به وی و اعضای خانواده آنها تسلیت گفت.

منبع: ایسنا

مقاومت حیفا را هدف گرفت

منابع عبری زبان از اصابت یک موشک به سواحل حیفا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.روز یکشنبه، یک موشک به سواحل حیفا در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرد.منابع عبری‌زبان گزارش دادند که با وجود اصابت این موشک، آژیر خطر در این منطقه به صدا درنیامده است.برخی منابع نیز احتمال داده‌اند این انفجار ناشی از اصابت یک پهپاد انتحاری بوده باشد.در بندر حیفا مرکز حساس و کارخانه‌های راهبردی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

منبع: ایسنا

حسینی رئیس پلیس فراجا شد

سردار مهدی معصوم بیگی، رئیس بازرسی کل فراجا گفت: با حکم سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سرتیپ دوم سید تیمور حسینی به سمت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا منصوب شد. همچنین از زحمات سردار سیدکمال هادیانفر در پلیس راهور قدردانی شد.سردار سیدکمال هادیانفر، از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بود، او سپس در سال ۱۳۸۹ و همزمان با تاسیس پلیس فتا، با حکم سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده وقت پلیس کشور به ریاست پلیس فتا رسید و تا سال ۱۳۹۷ در این جایگاه فعال بود. پس از آن از اسفند ماه ۱۳۹۷ با حکم سردار حسین اشتری، فرمانده پیشین پلیس به ریاست پلیس راهور منصوب شد و تا امروز در این سمت فعال بود. اقداماتی نظیر هوشمندسازی در پلیس راهور، صدور کروکی الکترونیکی، استفاده از پهپاد و ... در دوران فرماندهی سردار هادیانفر انجام شد. او همچنین یکی از منتقدان جدی کیفیت خودروهای تولید داخل است.سردار سید تیمور حسینی نیز سابقه ریاست پلیس راهور تهران بزرگ را دارد و در دانشکده پلیس راهور نیز نقشی موثر داشت. او از سال ۱۳۹۹ به عنوان جانشین سردار هادیانفر در پلیس راهور فراجا فعال بود و از امروز با حکم فرمانده فراجا به عنوان رئیس جدید پلیس راهور فراجا فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: ایسنا

۳۳ شهید و مجروح افغانستانی حادثه تروریستی کرمان

مدیرکل روابط کل عمومی سازمان ملی مهاجرت گفت: در حادثه تروریستی کرمان که در چهارمین سالگرد شهید قاسم سلیمانی رخ داد، ۳۳ تن از اتباع افغانستانی شهید و مجروح شدند.محمد جلالی‌فرد روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تاکنون ۱۴ ِتن از اتباع افغانستانی شهید و ۱۹ تن دیگر نیز زخمی شدند.وی ادامه داد: ۶ تن از مجروحان در بیمارستان بستری هستند و بقیه مجروحان نیز ترخیص شدند.در حادثه تروریستی کرمان تاکنون ۹۱ تن به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

پرواز های حج عمره لغو شد

تمامی پروازهای عمره مفرده تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ به دلیل عدم دریافت مجوزهای پروازی شرکت هواپیمایی لغو شد.در شرایطی که قرار بود اعزام زائران به عمره پس از ۹ سال از ۱۳ دی آغاز شود در همان روز شروع پروازها به دلیل آنچه مسئولان سازمان هواپیمایی عدم صدور مجوز از سوی عربستان اعلام کردند همه پروازهای عمره متوقف شد.مشکل در مجوزهای لازم برای پرواز به عربستان در حالی است که چندی پیش مسؤولان سازمان هواپیمایی کشوری به عربستان سفر کرده بودند و آمادگی لازم برای پروازها صورت گرفته بود.حالا حج و زیارت در تازه‌ترین اطلاعیه به کارگزاران خود اعلام کرده به دلیل عدم دریافت مجوزهای پروازی توسط شرکت هواپیمایی، کلیه پروازهای عمره تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ لغو می‌گردد و با توجه به اهمیت موضوع و شرایط موجود، به کارگزاران محترم تأکید می‌گردد، نسبت به اطلاع رسانی مناسب به زائران در این خصوص اقدام نمایند.در این اطلاعیه تاکید شده: اطلاع رسانی در خصوص پروازهای ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ به بعد نیز و اعزام زائرین کاروان‌های لغو شده متعاقباً اعلام خواهد شد.تاکنون از سوی شرکت‌های هواپیمایی تاریخ رسمی برقراری پروازهای عمره اعلام نشده و زائرانی که کاروان خود را مشخص و هزینه سفر عمره را پرداخت کردند چشم انتظار آغاز اعزام‌ها به سرزمین وحی هستند.

منبع: مهر

آتش سوزی بنگلادش روهینگیایی ها را آواره کرد

بر اثر وقوع آتش سوزی در اردوگاه پناهجویان روهینگیایی در منطقه کاکس بازار واقع در بنگلادش، ۱۰۴۰ چادر تبدیل به خاکستر شد.«آتیش چاکما» معاون رئیس اداره آتش نشانی کاکس بازار در گفتگو با خبرگزاری آناتولی در این ارتباط اعلام کرد که به منطقه، ۸ تیم آتش‌ نشانی اعزام شده و تلفات جانی تا کنون گزارش نشده است.محمد رضوان خان، مسلمان روهینگیایی که بستگان او در آتش سوزی آسیب دیده‌ اند، گفت که ابتدا گزارش شده بود که بیش از ۱۲۰۰ چادر سوخته و حدود ۶ هزار پناهجو نیز بی‌ خانمان شده‌ اند؛ اما بعداً عدد ۱۰۴۰ تایید شد.وی در ادامه علت این حادثه را خرابکاری دانست و افزود که برخی گروه‌های شورشی میانماری تلاش می کنند در اردوگاه‌ های پناهجویان حاکمیت برقرار کنند.سامسود دوزا معاون کمیساریای امداد و بازگشت پناهجویان نیز تصریح کرد که در محل حادثه بازرسی انجام داده اند و برای تامین سرپناه، غذا و پوشاک برای پناهجویان تلاش می‌ کنند.تا کنون مقامات بنگلادش هم در این خصوص اظهارنظری نکرده اند.مسلمانان روهینگیا که با تصویب قانونی توسط دولت میانمار در سال ۱۹۸۲ حقوق شهروندی خود را از دست داده و یک اقلیت مسلمان بدون تابعیت در میانمار شدند، سرانجام از سوی ارتش میانمار در ۲۵ آگوست سال ۲۰۱۷ مورد حملات شدیدی قرار گرفتند.ارتش میانمار و بوداییان افراطی به بهانه واهی حمله به پاسگاه‌های مرزی این کشور در ایالت راخین، حملات پاکسازی قومی علیه مسلمان روهینگیا را آغاز کردند. در این حملات بیش از ۹۰۰ هزار مسلمان راخینی به بنگلادش پناه بردند و صدها روستای مسلمانان به آتش کشیده شد. سازمان‌های بین المللی حقوق بشر با انتشار تصاویر ماهواره‌ای تایید کردند که صدها روستای مسلمانان ویران شده است.

منبع: مهر

خبرنگاران شهید طوفان الاقصی ۱۰۹ نفر شدند

ارتش رژیم صهیونیستی، امروز یکشنبه دو خبرنگار فلسطینی دیگر را در غزه هدف قرار داد؛ به این ترتیب شمار شهدای خبرنگار در این جنگ به ۱۰۹ نفر رسید.رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن خودروی حامل دو تن از خبرنگاران، موجب شهادت آن‌ها شد.«حمزه وائل الدحدوح» خبرنگار الجزیره و «مصطفی ثریا» خبرنگار آزاد، امروز در غرب خان‌یونس هدف حمله اشغالگران قرار گرفتند و به این ترتیب شمار خبرنگاران شهید جنگ غزه به ۱۰۹ نفر رسید. حمزه، پسر «وائل الدحدوح» خبرنگار الجزیره است که چندی پیش در بمباران نوار غزه، همسر، دو فرزند و نوه‌اش را از دست داده بود.

منبع: خبرنگاران جوان

آلمان قهرمان کاپ ۲۰۲۴ شد

رقابت‌های تنیس یونایتد کاپ با قهرمانی آلمان خاتمه یافت.تیم آلمان با پیروزی ۲ بر یک مقابل لهستان عنوان قهرمانی رقابت‌های یونایتد کاپ ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داد. در دیدار سرنوشت‌ساز دونفره الکساندر زورف و لورا زیگموند در سه ست با نتایج ۶-۴، ۵-۷ و ۱۰-۴ بر ایگا اشویانتک و هوبرت هورکاچ غلبه کردند تا تیم آلمان با تکمیل بازگشتش برابر لهستان فاتح مسابقات یونایتد کاپ شود.زورف که در مسابقه قبلی از شکست مقابل هورکاچ گریخت، در این دیدار هم کنار زیگموند نمایش خوبی ارائه داد و نقش مؤثری در قهرمانی تیمش ایفا کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

ائتلاف فناوری برای فلسطین تشکیل شد

بیش از ۴۰ بنیان‌گذار، سرمایه‌گذار، مهندس و فعال صنعت فناوری ائتلافی به نام «فناوری برای فلسطین» (Tech for Palestine) تشکیل دادند. هدف این ائتلاف حمایت از مردم فلسطین با پروژه‌های منبع باز، ابزارها و داده‌ها است.تشکیل این گروه هم‌زمان با شدت گرفتن تنش‌ها در منطقه صورت می‌گیرد. تهاجم نیروهای صهیونیست به نوار غزه تا کنون منجر به آواره شدن میلیون‌ها فلسطینی و شهادت ده‌ها هزار نفر شده است.بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بسیاری از افراد شاغل در صنعت فناوری و استارت‌آپ رژیم صهیونیستی که خواهان آتش‌بس بودند، یا از فلسطین حمایت کردند، شغل خود را از دست داده‌اند.پل بیگار، بنیان‌گذار برنامه «فناوری برای فلسطین»، امیدوار است که از این طریق بتواند آگاهی‌ها نسبت به شرایط جنگ غزه را افزایش دهد، به مبارزه برای آتش بس دائمی ادامه داده و به حمایت از کسانی که می‌ترسند به‌طور علنی از فلسطین حمایت کنند، بپردازد.

منبع: خبرنگاران جوان

نیروگاه های حرارتی رکورد زدند

عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بااشاره به گزارش وزیر نیرو افزود: طبق این گزارش ۴ هزار مگاوات برق در سال ۱۴۰۱ تولید شده و با رکورد تولید بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق در سال جاری رکورد تاریخی بهره‌برداری از نیروگاه‌های حرارتی شکسته شده، البته در حوزه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز اتفاقات خوبی رخ داده است.عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اقدامات انجام شده در راستای اجرای «قانون مانع‌زدایی از صنعت برق» هم کفت: اگرچه اجرای برخی از بندهای قانون مانع‌زدایی از صنعت برق نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها همچون سازمان برنامه بودجه، وزارت نفت و استانداری‌ها است، اما روند اجرای این قانون قابل قبول است.

منبع: شبکه خبر

موج بارش راهی ایران شد

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز، یکشنبه، در شرق استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و بعدازظهر امروز سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پدیده بارشی در کشور نداریم، روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی،‌ گیلان، مازندران و روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در جنوب غرب و استان‌های گلستان و خراسان شمالی بارش برف و باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha