دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهید آیت الله حامدی(ره) میانه گفت: بهترین و صریح‌ترین معرفت الهی را معرفت فطری و درونی و نتیجه این معرفت را خویشتن‌داری از گناه است و می توان دعای جوشن کبیر را بهترین منبع برای معرفت الله معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام سعید سلیمی شامگاه یک شنبه در کارگاه فرهنگی با موضوع مهدویت که در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد، با بیان ویژگی‌های زمینه‌سازان حضور، ظهور و قیام، ویژگی‌های اعتقادی و شناخت صحیح الهی و معرفت خدا را اولین گام در زمینه سازی عنوان کرد و گفت: تا از لحاظ باورهای درونی و شناخت الهی به درک و فهم الهی نرسیم. مهدوی نخواهیم شد.

مدیر مدرسه علمیه شهید آیت الله حامدی(ره) میانه، بهترین و صریح‌ترین معرفت الهی را معرفت فطری و درونی و نتیجه این معرفت را خویشتن‌داری از گناه دانست و دعای جوشن کبیر را بهترین منبع برای معرفت الله معرفی کرد.

حجت‌الاسلام سلیمی شناخت و باور به خود بقیه‌الله و باور به اینکه منجی عالم فقط اوست و لحظه‌شماری برای ظهور او را دومین ویژگی زمینه‌سازان عنوان کرد و گفت: عدم شناخت امام، موجب گمراهی خواهد شد.

وی اقتدا به امام زمان(عج) قبل از قیام او، دوستی و دشمنی زبانی، عملی و قلبی با دوستان و دشمنانش و پیروی از ائمه هدایتگر در زمان غیبت را سومین ویژگی، دانست و اظهار داشت: قیام حضرت حجت(عج) ناگهانی و یکباره اتفاق خواهد افتاد و قبل از این اتفاق، باید خود را آماده کرده باشیم.

حجت‌الاسلام سلیمی، تقوای الهی و تمسک به دین امام زمان(عج) را از دیگر ویژگی‌های زمینه‌سازان برشمرد و افزود: مهم نیست که چه کسی و در کجای عالم باشیم، مهم این است که انسانی مفید و ثمربخش باشیم و بدانیم که تا مادامی که اندیشه‌ها درست نشده و باور به خدا و قیامت در جان، روح و استخوان‌های ما ننشیند، در بزنگاه‌ها لنگ خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha