دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حدائق

حوزه/ مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان فارس با بیان اینکه آغاز انقلاب اسلامی به اعتبار توجه مردم به خدا و مهدویت بود، گفت: انقلاب اسلامی اثری بر فرهنگ مهدوی جامعه آن دوران ایران داشت و برداشت های غلط قبل از انقلاب در بین مردم کشورمان از مهدویت، تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در پیش همایش علمی سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» ویژه پرسنل مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، اظهار کرد: آیه مبارکه «أَلَمۡ یَعلَم بِأَنَّ ٱللَّهَ یَرَیٰ» برای کسانی که کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهند، خوب است و باید بدانیم که خداوند متعال در سلول سلول وجود انسان حضور دارد و کسانی که کم کاری می‌کنند باید بدانند که خداوند به هر چیزی آگاه است.

وی با بیان اینکه پاسخگوی خدمات خدمتگزاران خدا است و ذره ای را بی حساب نمی گذارد، تاکید کرد: خدمات مؤسسه استنادی جهان اسلام حساسیت بالایی دارد و خداوند در قرآن کریم دو جا اظهار منت بر بندگان کرده که رسالت رسول الله(ص) و امامت به معنی هدایت و دیگری رشد و شکوفایی و بالا بردن سطح جامعه از جمله آن‌ها است، بنابراین می‌توان گفت که فعالیت‌های علمی و تربیتی از اقتصادی و عمرانی ارزش بیشتری دارد.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس افزود: در سوره مبارکه یس خداوند متعال، شهر «انطاکیه» متمدن که دارای بهترین امکانات و رونق فراوان بود را روستا قلمداد می‌کند چرا که در کنار رفاه ظاهری اما انسانیت به حاشیه رفته بود و علمی وجود نداشت، بنابراین پس از حضور انبیاء الهی در این مکان، چند آیه بعد خداوند متعال انطاکیه را به شهر تعبیر می‌کند چون اندیشه مردم بالا رفت.

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه بعضی از کلانشهرها از نگاه قرآن کریم روستا است، گفت: هر جا اندیشه مردم شکل گرفت هم این عمل و هم فرد دارای ارزش است و تنها صرفا رفاه و موضوعات اقتصادی، عمرانی و… ملاک نخواهد بود؛ بالغ بر ۵۰ کشور اسلامی در مجموعه مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام عضو هستند که نشان از اهمیت کار این مجموعه دارد؛ لذا باید به حساسیت کار علمی در اینجا پی برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان شاخصه های یک مدیر متخصص و رابطه آن با کارمندان پرداخت و تأکید کرد: زمان در حال گذر بوده و انسان فانی است، بنابراین نگاه ما باید به همه چیز امانت‌داری باشد چرا که در این صورت از فرصت ها برای رضایت خداوند متعال استفاده خواهیم کرد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه نخستین کار پیامبر گرامی اسلام(ص) را طبق آیات قرآن کریم، اطلاع رسانی و انتقال مطالب عنوان کرد و ادامه داد: امروز در اطلاعات و اطلاع رسانی دشمن تلاش بیشماری دارد تا از این ظرفیت در انحراف افکار استفاده کند و در طول تاریخ شاهد این نقشه شوم هستیم چرا که در دوران ائمه(ع) نشر اطلاعات غلط، مردم را روبه‌روی اهل بیت علیم السلام قرار داد و اگر اطلاعات از جهت صحیح خود خارج شد یقینا مردم جامعه منحرف خواهند شد.

وی با توجه به جایگاه اهمیت کار مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، تصریح کرد: باید در مواجهه با نقشه منحرف کردن جامعه توسط دشمنان، اطلاعات ارزشمند اسلامی را به مردم برسانیم و امام رضا(ع) فرمودند که آفرین بر جمعیتی که معارف ما را به مردم می رسانند و مردم اگر زیبایی گفتار ما را متوجه شوند به سمت ما خواهند آمد.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس ادامه داد: در دنیای پر فتنه امروز گاهی اوقات اطلاعات اشتباه را به خصوص در فضای مجازی به مردم می رسانند، بنابراین اطلاع رسانی صحیح باید در اولویت باشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دومین کار پیامبر گرامی اسلام(ص) تزکیه و تعلیم بود، گفت: اگر تزکیه، تعهد و تربیت نبود و آموزش شکل گرفت، خطرناک است چراکه تخصص بدون تهذیب منحرف خواهد شد و مقدم بر فراگیری آموزش، خود سازی است بنابراین هرچه بر سطح آگاهی های انسان افزوده می‌شود باید بر خداباوری، ایمان و فروتنی بیشتر شود.

وی به مقوله مهدویت و انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: امروز ما لبه تیغ شیطنت دشمنان اسلام بر مهدویت هستیم و یکی از اساتید دانشگاه ۶ هزار شبکه ماهواره ای را مورد بررسی قرار داده بود و تمام این ها ۱۰ درصد بر علیه خدا و ۱۵ درصد برعلیه پیامبر گرامی اسلام(ص) و ۷۵ درصد بر علیه مهدویت کار می‌کردند و از امام زمان(عج) تصویری خشن و ظالم را به جهانیان مخابره می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با بیان اینکه دست پنهان یهود در اشاعه اطلاعات نادرست در خصوص پیامبر و خاندان عصمت و طهارت وجود دارد، اضافه کرد: عدم شناخت صحیح از امام عصر(عج) و ائمه اطهار علیهم السلام یکی از معضلات امروز جامعه است، بنابراین باید همت خود را بر ترویج صحیح فرهنگ مهدویت چند برابر کنیم.

وی جنایات امروز رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و مردم فلسطین را دارای دو وجه عنوان کرد و اظهار داشت: یک وجه کشتار بی رحمانه امروز مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی است و وجه دوم زمینه سازی عمومی بشری برای ظهور است و جامعه بشری خفته امروز بیدار شد؛ بنابراین مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی در جوامع غربی با راهپیمایی عظیم، تنفر خود را از ظلم فریاد می‌زنند و به دنبال منجی هستند لذا دنیا در حال شناخت رژیم منحوس صهیونیستی است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه آغاز انقلاب اسلامی به اعتبار توجه مردم به خدا و مهدویت بود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی اثری بر فرهنگ مهدوی جامعه آن دوران ایران داشت و برداشت های غلط قبل از انقلاب در بین مردم کشورمان از مهدویت، تغییر کرد.

به گفته مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) فارس، رفتن جامعه به سمت فساد برای تحقق امر ظهور یک نگرش اشتباه است، بنابراین باید برای ظهور با فعالیت مؤثر زمینه سازی کرد، بنابراین همه باید در حد خود به اصلاح جامعه کمک کنند و همه آحاد مردم مسئول هستند.

وی آثار متقابل انقلاب اسلامی بر مهدویت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: وظایف منتظران قبل از انقلاب اسلامی تنها در مجالس دعا و ندبه در راستای تقاضا از پروردگار برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) ختم می‌شد و به اصل تولی توجه می‌شد اما مردم تاکید و توجهی بر تبری جویی نداشتند، اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نگاه های عامه مردم نسبت به مقوله مهدویت تغییر کرد و متدینین متوجه شدند که تلاش در زمینه مهدویت باید در جامعه نمود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha