جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
اعتکاف

حوزه/حجت‌الاسلام باوقار گفت:گفت: اعتکاف فرصتی است برای تخلیه نفس انسانی از گناه که باید آن را قدر دانست و نهایت استفاده را کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار، امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ ریزی اعتکاف با اشاره به فضائل ماه مبارک رجب،گفت: اعتکاف فرصتی است برای تخلیه نفس انسانی از گناه که باید آن را قدر دانست و نهایت استفاده را کرد.

وی افزود: ماه مبارک رجب از ماه‌های پر فضیلت است و عبادات در این ماه حتی در قبل از اسلام هم مورد تاکید بود و اسلام نیز بر آن صحه گذاشت و باید مؤمنین از فرصت‌های این ماه نهایت استفاده را بکنند.

در ادامه حجت الاسلام صادق صمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان،با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان مشگین‌شهر، گفت: امسال معتکفین برای ثبت نام می‌توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین‌شهر در وقت اداری به اداره مراجعه کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی اعم از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و سخنرانی برای ایجاد محیط معنوی در فضای اعتکاف و بهره‌گیری از این فرصت برای ترویج مفاهیم ارزشمند دینی در طول ایام اعتکاف اجرا خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰۰ نفر در این مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای مشگین‌شهر و فخر آباد و آلنی و قصابه و لاهرود و رضی شرکت کنند، گفت: مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور در مساجد حضرت ابوالفضل علیه السلام برای آقایان و مسجد حضرت معصومه سلام الله مسکن مهر برای خواهران و در دیگر شهرها هم در امامزاده‌ها و مساجد جامع برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha