دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ظهیری

حوزه/ دبیر ستاد راهبری زن و خانواده بر الگوگیری از سبک زندگانی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) تاکید کرد و گفت: باید به زوجین جوان بیاموزیم که در زندگی برای یکدیگر بال پرواز، همسفر و یار باشند نه اینکه برای یکدیگر بار باشند و با این نگاه است که زندگی‌ها به آرامش و موفقیت ختم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معصومه ظهیری در همایش همسران همساز که امروز به همت انتشارات هاجر در مجتمع شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، عنوان کرد: خداوند در آیه ۲۱ سوره روم می‌فرماید: برای شما از جنس خودتان جفتی آفریدیم که در کنار او آرامش یافته و باهم انس گیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار کردیم.

وی بابیان اینکه خداوند بین زن و مرد مودت و مهربانی قرار داده است، اضافه کرد: پروردگار ابزار زوجیت را مودت و مهربانی قرار داد تا درنتیجه بین این دلدادگی به اسکان و آرامش در بندگی خداوند دست‌یابیم.

دبیر ستاد راهبری زن و خانواده گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: قیّدوا علومکم بالکتابه؛ علوم خود را با نوشتن به بند بکشید، به همین دلیل کتابت علم و انتشار آن از نظر دینی بسیار مورد اهمیت است و یکی از برکات آن حفظ تراث است.

وی بیان کرد: نقش انتشارات هاجر در حفظ و نشر آثار فاخر علمی و تربیتی در حوزه زن و خانواده نقشی بی‌بدیل و پر اهمیت است، کتابی مثل همسران همساز و مانند آن در راستای آموزش زوج‌های جوان بسیار مؤثر است.

ظهیری خاطرنشان کرد: روزی پیامبر خدا(ص)، پس از عروسی علی(ع) و فاطمه(س)، از امیر مؤمنان(ع) پرسید: فاطمه(س) را چگونه همسری یافتی؟ علی(ع) گفت: «نِعْمَ الْعَوْنِ عَلی طَاعَةِ اللهِ»؛ «یاری کننده‌ای نیک، در راه اطاعت خداوند» پیامبر(ص) آنگاه رو به دخترش فاطمه(س) کرد و پرسید: شوهرت را چگونه یافتی؟ فاطمه(س) گفت: «خیر بعل»؛ «او را بهترین شوهر دیدم».

وی با اشاره به الگو گیری از سبک زندگانی این دو معصوم گفت: باید به زوجین جوان بیاموزیم که در زندگی برای یکدیگر بال پرواز، همسفر و یار باشند نه اینکه برای یکدیگر بار باشند و با این نگاه است که زندگی‌ها به آرامش و موفقیت ختم می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha